کارت ویزیت خاص

چاپ کارت ویزیت خاص!

در این مقاله از خانه چاپ و گرافیک راهنمایی کاملی درباره انواع روش های چاپ یک کارت ویزیت خاص خواهید داشت، از چه شیوه چاپی استفاده کنید، از چه نوع کاغذی استفاده کنید، چه سایزی برای کارت خود انتخاب کنید و مواردی دیگری که به شما کمک می کند تا کارت ویزیتی خاص و منحصر بفرد برای خود چاپ کنید.

چند عامل مهم در خاص بودن یک کارت ویزیت وجود دارد که با رعایت هر یک و برقرای تناسب میان آن ها می توانید کارتی داشته باشید که زیبایی و منحصر بفرد بودن خود را به رخ بکشد. طراحی، نوع کاغذ، سایز کارت، نوع برش، نوع چاپ و کیفیت چاپ مواردی هستند که در این مقاله به آن ها پرداخته خواهد شد.

کارت ویزیت خاص چیست؟

یک کارت ویزیت برای خاص بودن حتما نباید بسیار فانتزی و عجیب غریب باشد، حتما نباید شلوغ و رنگارنگ و بولد باشد گاهی خاص بودن در حفظ سادگی و متانت است، گاهی در یک طراحی جسورانه خود را نشان می دهد و گاهی ترکیبی از هر دو می تواند کارت شما را خاص کند. مهمترین عامل برای خاص بودن یک کارت ویزیت رعایت کامل هارمونی و هماهنگی بین طراحی، بافت کاغذ و سایز آن است. در صورت رعایت این هماهنگی می توانید در هر سبکی چه رسمی و اداری و چه فانتزی و رنگارنگ کارتی خاص، منحصربفرد و شیک داشته باشید.

طراحی

مهم ترین عامل برای داشتن کارت ویزیتی فوق العاده طراحی آن است. اگر از بهترین کاغذ و بهترین کیفیت چاپ استفاده کنید اما طرح شما جذاب نباشد تمام هزینه و زمان شما برای چاپ کارت ویزیت بیهوده خواهد بود. استفاده از یک طراح حرفه ای با نمونه کارهایی که سلیقه شما به آن ها نزدیک است می تواند بهترین راه برای داشتن طرحی عالی و زیبا باشد. یا اگر خودتان طراحید و به دنبال چندین طرح مناسب برای الگو گرفتن و ایده پردازی هستید می توانید نمونه های استفاده شده در این صفحه و مقاله های نکات مهم طراحی کارت ویزیت و کارت ویزیت معروف ترین افراد جهان را مشاهده بفرمایید تا با تحریک خلاقیتتان به شما کمک کند طرحی زیبا و مناسب بیافرینید.

کارت ویزیت کتان ایتالیا

طراحی مینیمال و فانتزی

این کارت ویزیت با طراحی ساده و مینیمال خود که در هماهنگی کامل با سایز مربعی کارت ویزیت است و ترکیب آن با کاغذ بافت دار کتان ایتالیا تبدیل به یکی از زیبا ترین کارت ویزیت های خانه چاپ و گرافیک شده است

چاپ کارت ویزیت های فانتزی

تناسب طراحی و نوع کاغذ

چیزی که این کارت ویزیت کرافت را به کارتی بسیار خاص و زیبا تبدیل کرده است فکری است که قبل از چاپ در طراحی آن نهفته است. استفاده از طرحی زیبا و جذاب، انتخاب کاغذی ساده و متناسب با طرح، سایز مربع با قرار گیری طرح به صورت لوزی و در انتها برش گوشه های گرد کارت همگی به زیبا شدن این کارت کمک کرده اند

کارت ویزیت کتان

اهمیت انتخاب رنگ مناسب

این کارت ویزیت علاوه بر انتخاب هوشمندانه طراحی به صورت عمودی که به خاص تر شدن هر چه بیشتر آن کمک کرده است در انتخاب رنگ دقت بسیاری کرده است. تناسب کامل ترکیب رنگی متن و رنگ پس زمینه کارت، انتخاب فونت با سایز و فرمت کاملا مناسب و سادگی نمای روبرویی کارت کمک بسیاری به زیبایی آن کرده است.

تمامی کارت ویزیت هایی که به عنوان کارتی زیبا و خاص شناخته می شوند قبل از چاپ در مورد طراحی آن ها فکر شده است، انتخاب رنگ مناسب، فونت مناسب، میزان متن و گرافیکی که در طرح وجود دارد، کادر بندی مناسب، تناسب سایز متن، گرافیک و ابعاد کلی کارت ویزیت همگی جزو اصولی هستند که در طراحی شما بایستی رعایت شوند تا نتیجه کار چشمگیر و خاص دیده شود.

بیان این حرف به این معنی نیست که با رعایت بیش از حد اصول و قواعد طراحی دست و پای خود را ببندید بلکه گاهی استفاده از طرحی جسورانه و بولد و بی توجه به اصول طراحی تاثیر زیادی روی خاص بودن کارت شما می کند، اما دانستن این اصول و رعایت به موقع آنها می تواند بسیار کمک کننده و مهم باشد.

جنس کاغذ

پس از طراحی و حتی پیش از طراحی بایستی به کاغذی که می خواهید طرح شما روی آن چاپ شود فکر کنید. انتخاب کاغذی ساده و صیقلی، کاغذی براق و درخشان، بافت دار و فانتزی در جلوه نهایی کارت شما بسیار مهم و تاثیر گذار است. توصیه ما این است قبل از ارسال طرح خود برای چاپ آشنایی نسبی با انواع کاغذ داشته باشید مقاله آشنایی با انواع کاغذ می تواند برای این مورد بسیار مناسب باشد.

تناسب طراحی و جنس کاغذ در حس اولیه ای که کارت شما به مخاصب خواهد داد بسیار مهم است. طرحی رسمی و کلاسیک با کاغذی فانتزی جور در نمیاید، یا طرح های فانتزی و رنگارنگ با لمینت مات ساده جلوه خود را از دست خواهند داد.

به طور کلی در انتخاب جنس کاغذ برای چاپ مهم ترین عامل بافت کاغذ است:

کاغذ ساده (بدون بافت):

محبوب ترین و پر استفاده ترین کاغذ در صنعت چاپ کاغذ گلاسه است. این کاغذی سطحی صیقلی، صاف و بدون بافت دارد و تمام ظرافت های طرح شما را نشان می دهد. این کاغذ می تواند با انواع پوشش های سلفون(مات، براق و مخملی) و لمینت (مات و براق) مستحکم و مقاوم شود. به نوعی اگر قصد دارید از پوشش های سلفونی (نازک و ظریف) و یا لمینت (مستحکم و ضخیم) بر روی کارت خود استفاده کنید بهترین کاغذ در این زمینه کاغذ گلاسه است.

کارت-ویزیت-لمینت-براق
لمینت براق – استفاده از رنگ زرد و براق به همراه لیمنت براق که درخشندگی آن را افزایش داده کارتی زیبا و بولد پدید آورده است که نمی تواند دیده نشود و خود را نشان ندهد.
کارت ویزیت لمینت مات
لمینت مات – استفاده از رنگ های نسبتا خنثی و لمینت مات که درخشندگی رنگ ها را گرفته باعث شده این کارت بیش از حد شلوغ و فانتزی نشود و تبدیل به کارتی خاص و شکیل شده است
کارت ویزیت سلفون مات
سلفون مات – رنگ تیره در پشت کارت به همراه طرحی مینیمال و جذاب در روی کارت که با سلفونی مات یک دست و بی نظیر شده است. کارتی فانتزی و در عین حال شیک و خاص

کاغذ بدون بافت دیگر که جزو کاغذ های فانتزی و بسیار محبوب دسته بندی می شود کاغذ کرافت است. در اکثر مواقع این کارت بدون پوشش استفاده می شود و ترکیبش با طرح های فانتزی منجر به خلق کارت های بسیار زیبایی می شود. کاغذ کرافت در دو نوع ایرانی و سوئدی استفاده می شود که تفاوت اندکی در نوع بافت و رنگ دارند به طوری که کرافت سوئدی روشن تر و یک دست تر است.

اتیکت لباس پانچدار کرافت سوئدی
کرافت سوئدی – طراحی مینیمال و جذاب، رنگ مشکی با کیفیت عالی و سایز مناسب این تگ را به کارتی خاص و زیبا تبدیل نموده.

کارت-ویزیت-کرافت-مربعی
کرافت ایرانی – ترکیب کاغذ کرافت با طرحی تک رنگ و زیبا منجر به خلق کارتی خاص و جذاب شده است.
کارت ویزیت بازی مرکب - squid game
کارت ویزیت سریال بازی مرکب – از زیبایی این کاغذ همین بس که با ساده ترین طرح ها می توانید کارتی عالی و زیبا خلق کنید.

کاغذ های بافت دار

کاغذ های بافت دار که به عنوان کاغذ های فانتزی نیز شناخته می شوند و در سایت ما نیز در این دسته قرار می گیرند در حقیقت چیزی فراتر از دسته فانتزی محسوب می شوند. با این کاغذ ها می توان طرح های بسیار رسمی و کاملا کلاسیک چاپ کرد و نتیجه عالی در بر خواهد داشت. محدود کردن کارت های بافت دار به طرح های فانتزی دست شما را برای خلق کارت ویزیت هایی خاص و استثنایی می بندد.

این کاغذ ها در کنار طرح های فانتزی نتیجه ای بی نظیر خواهند داشت و در عین حال با طرح های کلاسیک نیز نتیجه فوق العاده ای خواهند داشت.

کارت ویزیت فابریانو چکشی
کارت ویزیت فابریانو چکشی – طرخی ساده و کلاسیک همراه با بافتی خاص و زیبا این کارت رسمی و در عین حال مدرن را پدید آورده است.
کارت ویزیت کتان کهلر
کارت ویزیت کتان کهلر – بافت بسیار زیبای کتان آلمان در کنار طرحی رسمی و شیک منجر به چاپ کارتی شده که روی کاغذهای ساده و بدون بافت هرگز به این درجه از زیبایی و خاص بودن نخواهد رسید
کارت ویزیت کتان ایتالیا
کارت ویزیت کتان ایتالیا – ترکیب فوق العاده طرحی فانتزی و رنگ های شاد با بافت زیبای کتان ایتالیا منجر به خلق این کارت ویزیت خاص و فانتزی شده است.
کارت ویزیت صدفی
کارت ویزیت صدفی – فابریانو صدفی با بافت براق و اکلیلی مانند خود کاغذی مناسب برای طرح های فانتزی و مدرن است و با رعایت رنگ بندی مناسب می تواند فوق العاده شود.

کارت ویزیت های دو لایه

کارت ویزیت های دولایه یا همان اتیکت دولایه دقیقا با هدف هرچه بیشتر خاص کردن کارت های شما خلق شده اند. در این نوع از کارت ویزیت ها شما می توانید لایه اول کارت خود را از هر کاغذی که می خواهید انتخاب کرده و برای لایه دوم از کاغذ کالک نیمه شفاف استفاده کنید. در صورتی که کمی خلاقیت به خرج دهید با این شیوه می توانید نتایجی استثنایی و بی نظیر خلق کنید.

اتیکت دو لایه کراف سوئدی و کالک
کرافت سوئدی و کالک – طرحی بسیار جذاب با چاپ زیبا و رنگی روی کاغذ کالک و ترکیب آن با کاغذ کرافت و رنگ خاص آن کارتی بسیار زیبا و جذاب پدید آورده است.
اتیکت دو لایه کرافت و کالک
اتیکت دو لایه کرافت و کالک – لایه رویی کالک روی این کارت دو لایه زیبایی طرح زیرین آن را چند برابر کرده است. ساده، خاص و زیبا صفاتی برازنده این کارت ویزیت است.

کارت ویزیت های سه لایه

این نوع از کارت ویزیت ها برای افزایش ضخامت و زیبایی هر چه بیشتر کارت های شما خلق شده اند. این کارت ها با نام کارت ویزیت مغز رنگی نیز شناخته می شوند و روند ساخت آن ها به این گونه است که پشت و روی کارت شما روی دو برگ کاغذ جدا چاپ می شود و از دو طرف به مقوایی ضخیم چسبانده می شود. بدین صورت کارتی بسیار ضخیم و محکم، با مغزی رنگی و زیبا و کاملا خاص چاپ و ساخته می شود.

کارت ویزیت مغز رنگی سه لایه
مغز رنگی سه لایه – ترکیبی از رنگ های خارجی سبز و رنگ داخلی قرمز این کارت ضخیم و زیبا را پدید آورده که مشابه آن را در کمتر جایی می توان پیدا کرد.
کارت ویزیت سه لایه
کارت ویزیت با مغز زرد – ترکیب رنگ زرد روشن برای مغز کارت و رنگ تیره با طرحی زرد رنگ برای بخش خارجی کارت آن را بسیار زیبا و خاص کرده است.

سایز و نوع برش

قبل از شروع طراحی برای کارت ویزیت خود واجب است سایز دقیقی که قرار است به آن اندازه چاپ شود را بدانید تا طراحی خود را متناسب با آن سایز و ابعاد انجام دهید. مرسوم ترین سایز کارت ویزیت مستطیل است که 5.5 در 8.5 در این بین محبوب ترین است. با این حال کارت ویزیت های مربعی نیز بسیار رواج یافته و برای بسیاری از طرح ها بسیار چشمگیر و زیبا می شوند. همانطور که در تصاویر بالا اکثر طرح های خاص و زیبا در سایز مربع 5 در 5 چاپ شده اند.

چاپ کارت ویزیت کرافت
کرافت ایرانی سایز سفارشی – طرحی خاص در کنار سایزی خاص و کاملا باریک 9 در 3
کارت ویزیت کتان ایتالیا
کتان ایتالیا 9 در 5 – سایزی کشیده تر از سایز معمول که در این طرح به زیبایی آن افزوده است
کارت ویزیت کتان کهلر آلمان
کتان کهلر آلمان – سایز استاندارد 8.5 در 5.5 در کنار طرحی ساده و شکیل کارتی زیبا، استاندارد و مناسب پدید آورده است.

بجز سایز های مستطیل و مربع ساده راه دیگری برای انتخاب سایز و برش کارت شما وجود دارد که با نام برش دای کات شناخته می شود. ابتدا متناسب با طرح دلخواه شما قالبی فلزی ساخته میشود، سپس کارت شما به صورت مستطیل یا مربع چاپ شده و در انتها به وسیله آن قالب برش می خورد. این کار از نظر هزینه و زمان چاپ طولانی تر از کارت های ساده و معمولی می شود اما از نظر نتیجه می تواند کاملا بی نظیر و استئنایی شود بطوری که با هیچ کارت ساده ای نتوانید مشابه آن کارت را داشته باشید. برای مشاهده قیمت و قالب های از پیش ساخته می توانید به صفحه کارت ویزیت اشکال خاص مراجعه بفرمایید.

چاپ تگ محصول خاص
تگ اشکال خاص 13 در 4 – برشی سفارشی کاملا متناسب با طرح و مکان مورد استفاده منجر به خلق کارتی خاص و کاربردی شده است
کارت ویزیت با اشکال خاص
تگ لباس دایره پانچ دار – ترکیب طرحی ساده و فانتزی با برش کاملا گرد و زیبا و رنگ خاص کاغذ کرافت این تگ را بی نظیر کرده است.
مربع 4 در 4 دورگرد پانچ دار
تگ لباس مربع دور گرد – مربعی کوچک با گوشه های گرد و نرم همراه طرحی مینیمال و جذاب تمام المان های لازم را رعایت کرده است.

ضخامت کارت

یکی از روش های خاص کردن کارت ویزیت شما استفاده از ضخامت بیشتر از کارت های عادی برای آن است. کارت ویزیت های عادی در گرماژ 300 گرمی تولید می شوند (یعنی یک متر مربع از کاغذ آن ها 300 گرم وزن دارد) این گرماژ موجب می شود کارت نسبتا نازک و با انعطاف پذیری بالا باشد. گاهی افزایش ضخامت و استحکام کارت می تواند آن را چندین برابر شکیل و خاص کند. ضخامت بالا کارت شما را مقاوم نموده و هنگام دست گرفت حس خوبی به مخاطب انتقال می دهد.

یکی از راه های افزایش ضخامت کارت ویزیت استفاده از پوشش لمینت برای کارت ویزیت های بدون بافت است. این پوشش در دو مدل شفاف و مات میتواند ضخامت و استحکام کارت شما را به میزان زیادی افزایش دهد. اما در صورتی که کار بافت دار انتخاب کرده اید برای افزایش ضخامت آن می توانید از گرماژ 600 گرمی برای کارت خود استفاده کنید، یعنی 2 برابر ضخامت عادی و کاملا ضخیم، خاص و مقاوم.

کارت ویزیت های 600 گرمی در اصل از بهم چسباندن 2 کارت 300 گرمی بوجود می آیند بنابر این بایستی با چسب صحافی بهم چسبیده و 1 روز زیر پرس بمانند تا کاملا صاف و یکدست شوند. در هنگام سفارش این افزایش زمان چاپ را در نظر داشته باشید.

راهکار دیگر برای افزایش ضحامت کارت ویزیت شما انتخاب کارت ویزیت 3 لایه یا همان مغز رنگی است که در بالا به آن اشاره شد. کارت های مغز رنگی بسیار بسیار ضخیم اند و ضخامتی تقریبا معادل 5 عدد کارت ویزیت روی هم را دارند.

لمینت مات ضخیم
لمینت مات ضخیم 600 گرمی – استفاده از دو رنگ کاملا متفاوت و بولد این کارت ویزیت ضخیم 600 گرمی را به کارتی خاص و زیبا بدل کرده است.
چاپ کارت ویزیت کرافت
کرافت ایرانی 600 گرمی – دولایه کرافت ایرانی که با افزایش ضخامت بسیار خوشدست تر و خاص تر از یک کارت معمولی نازک شده است.

تکنیک های خاص

برخی از تکنیک های خاص چاپ منحصر به چاپ افست کارت ویزیت بوده و به شکل چاپ دیجیتال قابل انجام نیست. استفاده درست از این تکنیک های چاپی می تواند زیبایی کارت شما رو دو چندان کند و جلوه ای کاملا خاص و زیبا به طرح شما ببخشد. تکنیک هایی مانند طلاکوب، سفید کوب، لمینت برجسته یووی موضعی و … جزو تکنیک های خاصی هستند که می توانند بسیار کمک کننده باشند.

چاپ افست لمینت برجسته
کارت ویزیت لمینت برجسته – استفاده از لمینت برجسته روی بخش هایی از کارت که طرح دارند به این کارت زیبایی خاصی بخشیده است
چاپ کارت ویزیت ضرب کوب
کارت ویزیت ضرب کوب سفید روی کرافت – استفاده از رنگ سفید کوبیده شده روی کارت آن ها خاص و منحصر بفرد کرده است.
لمینت برجسته طلاکوب
لمینت برجسته طلاکوب – ترکیب بی نظیری از رنگ مشکی و طلایی با برجسته سازی بخش هایی از آن کارتی منحصربفرد آفریده است.

کیفیت چاپ

آخرین مورد و در عین حال یکی از مهم ترین عوامل برای داشتن کارت ویزیتی خاص و زیبا کیفیت چاپ کارت است. طرح شما هر چقدر زیبا و فکر شده و کاغذ شما هر چقدر زیبا و با سایز مناسب باشد در صورتی که چاپ به خوبی روی کاغذ انجام نشود تمامی زحمات شما بر باد خواهد رفت. انتخاب چاپخانه ای با کیفیت چاپ بالا، با دستگاه های مدرن، اپراتور های حرفه ای و پشتیبانی پاسخگو خیال شما را بابت چاپ طرح شما دقیقا مطابق با سلیقه و خواست شما راحت می کند. در سایت خانه چاپ و گرافیک کاوش کنید گالری های مختلف عکس را ببینید (تمامی عکس ها نمونه های چاپ شده مجموعه می باشند) از کیفیت چاپ مطمئن شوید و حتی برای دیدن نمونه های فیزیکی به خانه چاپ و گرافیک مراجعه نمایید تا طرح خود را با خیال راحت روی کاغذ مناسب خود چاپ کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پرسشی درباره طراحی و چاپ کارت ویزیت و سایر محصولات چاپی از راه های مختلف بیان شده در سایت با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products