کارت ویزیت ساده

10 نکته مهم طراحی کارت ویزیت

آموزش طراحی کارت ویزیتی که بیشترین تاثیر را روی مشتری می گذارد.

کارت ویزیت، مهم‌ترین و موثرترین ابزار بازاریابی و جذب مشتری است که شما می‌توانید در جیب خود داشته باشید. شاید بتوان گفت تقریبا هر کسب و کاری که راه‌اندازی می‌شود، صاحبان آن به دنبال تهیه یک کارت ویزیت مناسب برای آن کسب و کار هستند. اگرچه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و شبکه‌های اجتماعی روز به روز گسترش پیدا می‌کنند، اما کارت ویزیت همچنان یکی از موثرترین راه‌های متصل کردن مشتری به یک کسب و کار محسوب می‌شود.اگر کارت ویزیت مناسبی نداشته باشید تا به مشتریان نکته سنج یا همکارانتان دهید ، یک فرصت کلیدی در بازاریابی را از دست می دهید. پس با 10 نکته مهم طراحی کارت ویزیت همراه شوید تا بتوانید جذاب ترین کارت ویزیت خود را طراحی کنید.

با این وجود همه کارتهای ویزیت از نظر کاربرد و کیفیت یکسان نیستند. امروزه تمامی ​​مشاغل هرچقدر کوچک و متوسط ​​می توانند کارت ویزیت خود را طراحی کرده و با قیمتی بسیار پایین آن را سفارش دهند و کارت ویزیتی متناسب با خدمت خود را به مشتریانشان عرضه کنند. اما نکته اینجاست که این کارت ها معمولا از وزن کمی برخوردار هستند و قدرت تاثیر گذاری کافی و ایجاد تمایز بین باقی شرکت های رقیب را نداند.

حال با وجود تعداد بسیار زیادی از کارت ویزیت های ضعیف در بازار برای شما یک فرصت مناسب پیش می آید و برای بهره بردن ازین فرصت باید کارت ویزیتی طراحی کنید که از نظر ظاهری خارق العاده است و به شما کمک کند تا خود را به راحتی متمایز کنید. کارت ویزیتی با ظاهری جذاب و گیرا و حس لمسی خوش آیند، تا به محض ارائه آن به مشتری اولین تاثیر مهم خود را بگذارید و یک قدم از رقبایتان پیش بیافتید

بنابراین ، با توجه به همه این موارد ، ما 10 نکته برتر برای ایجاد کارت ویزیت های موثر و خلاق را برای شما جمع آوری کرده ایم.

 

1. اصول اساسی طراحی را به خاطر بسپارید

اصول اساسی طراحی کارت ویزیت

 

اولین نکته ممکن است واضح به نظر برسد اما برای تاکید بیشتر آن را بازگو می کنیم. کارت ویزیت مانند سایر مطالب چاپی، چاپ طراحی دلخواه شما روی کاغذ است. بنابراین تمامی اصول اساسی طراحی روی کاغذ بر کارت ویزیت ها اعمال می شود:

  • 5 میلی متر از هر لبه ی کارت ویزیت باید خالی باشد
  • برای تهیه بهترین کیفیت چاپ در رزولوشن  300dpi کار کنید
  • در طراحی خود این نکته را درنظر داشته باشید که در ابعاد کوچک کارت ویزیت، طرحتان کاملا خوانا باشد
  • در طراحی از ترکیب رنگی CMYK استفاده کنید.

همچنین استفاده از طراحی شبکه ای (grid) به بسیاری از طراحان در چیدمان کارت ویزیت کمک می کند. این کار علاوه بر کمک به ترتیب بندی مناسب اطلاعات روی کارت ویزیت باعث می شود طراحی کارت ویزیت کاملا تراز شود.

 

2. با وجود محدودیت ها خلاق باشید

خلاقیت در طراحی کارت ویزیت

 

وابسته به کشوری که در آن تجارت می کنید، اندازه استاندارد کارت ویزیت می تواند کاملا متفاوت باشد (شاید به این دلیل که اندازه کیف پول نیز در کشورهای مختلف متفاوت است). با این حال اندازه مرسوم یک کارت ویزیت معمولی 55*85  میلی متر است، اگرچه اندازه های دیگری نیز در اینترنت خواهید دید.

شما حتی در طراحی روی یک فضای کوچک می توانید خلاقیت داشته باشید. با در نظر گرفتن اطلاعات کلیدی مورد نظر خود ، که به طور معمول نام ، شماره تلفن و آدرس ایمیل یا شبکه های اجتماعی خواهد بود شروع کنید. سپس طرح خود را در برای ارائه این اطلاعات روی کارت ویزیت به روشی خلاقانه انجام دهید.

 

3. از اشکالات معمول خودداری کنید

اشکالات مرسوم در طراحی کارت ویزیت

 

اشکالات بسیار رایجی در طراحی کارت ویزیت وجود دارد که بایستی در طراحی کارت ویزیت از آنها خودداری کنید. اولین مورد مطمئن شدن از مقدار اضافه رنگ (bleed) در چاپ است این مقدار در حدود 3 میلی متر است، اما می تواند تا 5 میلی متر نیز باشد، بنابراین حتما آن را در نظر داشته باشید.

نکته بسیار مهم دیگر این است که از طراحی یک مرز مستقیم دور تا دور کارت خودداری کنید، زیرا اگر کارت به طور کاملا دقیق بریده نشود، این کار باعث کج و نامتناسب دیده شدن کارت شما خواهد شد.

 

4. از پوشش های مخصوص استفاده کنید

پوشش های نهایی کارت ویزیت

 

یک راه سریع برای افزودن میزان تأثیر پذیری کارت ویزیت شما استفاده از پوشش (coating) های ویژه است. پوشش های ویژه ای مثل طلاکوبی کارت،  spot-UV و استفاده از جوهرهای متالیک است. این کار می تواند هزینه قابل توجهی را به چاپ کارت شما بیفزاید. ولی باعث می شود کارت ویزیت شما به کارتی بسیار باکیفیت، چشمگیر و تاثیرگذار تر تبدیل شود.

چاپگرهای مختلف گزینه های متفاوتی را برای بوشش نهایی کارت ارائه می دهند، بنابراین قبل از طراحی با چاپ و گرافیک صحبت کنید و با استفاده از مشاوره رایگان ببینید که بهترین گزینه برای کارت مورد نظر شما چه چیزی می تواند باشد.

 

5. از برش استفاده کنید!

برش در کارت ویزیت

 

یک راه عالی برای منحصر به فرد تر کردن کارت شما استفاده از فرآیند برش برای از حذف نواحی خاصی روی کارت و ایجاد یک طراحی خاص است. برای تغییری اندک در شکل کارت می توانید تنها گوشه ها را تغییر داده و گرد کنید یا برای منحصر بفرد کردن می توانید داخل کارت را برش دهید و اشکالی متناسب با طراحی خود را از درون کارت در بیاورید.

برای سفارش کارت های با برش die-cut می توانید از صفحه کارت ویزیت با اشکال خاص ما بازدید نمایید و با خلاقیت خودتان کارت ویزیتی خاص و فوق العاده برای خود طراحی کنید و هر ناحیه ای از آن را که می خواهید برش دهید. آن را مانند یک استخوان دربیاورید، مثل یک دوربین عکاسی یا یک عینک! خود را محدود به طرح های آماده و ساده نکنید. خلاق باشید و کارتی زیبا و منحصربفر بیافرینید.

 

6. مواد غیر معمول را امتحان کنید

مواد مختلف در ساخت کارت ویزیت

 

بیشتر کارتهای ویزیت روی کاغذ های مخصوص کارت چاپ می شوند. این کارت ها مقرون بصرفه ترین گزینه برای چاپ کارت های شما است. ولی اگر می خواهید کمی خلاق تر شوید، می توانید چاپ روی مواد مختلفی از جمله پلاستیک شفاف، فلز، چوب و حتی سنگ را امتحان کنید.

 

مواد مختلف در کارت ویزیت

 

به خاطر داشته باشید که کارت ها باید قابل حمل باشند و به راحتی بتوانند در جیب یا کیف قرار داده شوند، اما با استفاده از شیوه های خلاقانه می توانید کارت های خاص خود را به مشتریان خود ارائه داده و منحصر بفرد باشید

 

7. کارت ویزیت های مفید!

کارت ویزیت مفید

 

یکی از مشکلات کاغذ این است که در همه جا وجود دارد. برخی افراد هر کاغذی را که می گیرند، نگه می دارند و در کشوهای خود کوهی از کاغذ و کارت های بی استفاده جمع می کنند، در حالی که برخی افراد در اولین فرصت کاغذ های جمع کرده را تبدیل به کاغذهای بازیافتی می کنند. برای اینکه از خطر بازیافت شدن کارت ویزیت خود جلوگیری کنید می توانید کارتی طراحی کنید که بیشتر از تنها یک کارت ویزیت باشد!

کارت ویزیت سودمند

 

در به یاد ماندنی ترین طرح ها علاوه بر زیبایی، کارایی کارت ویزیت را نیز در نظر می گیرند و از سالم ماندن کارت ویزیت خود برای مدتی طولانی مطمئن می شوند. برای مثال کارت ویزیت های بسیار زیبایی طراحی شده اند که با برش های ساده به به عنوان نگهدارنده گیره مو عمل می کنند یا به صندلی مینیاتوری برای موبایل شما تبدیل می شوند.

 

8. کارت ویزیت خود را بسازید

ساخت کارت ویزیت شخصی

 

اگر احساس می کنید خلاقیت زیادی دارید، چرا کارت ویزیت خود را درست نمی کنید؟ می توانید کیت های letterpress را (در وبسایت های خارجی) با قیمت مناسب پیدا کنید. این کار به شما امکان می دهد به سادگی، هر کارت خامی را به کارت ویزیت شخصی خود تبدیل کنید.

ساختن شخصی کارت ویزیت روشی وقت گیر اما بسیار رضایت بخش برای بیان شخصیت خود در کارت است.

 

9. کارتهای قدیمی را بازیابی کنید

کارت ویزیت قدیمی

 

کارت های ویزیت قدیمی، کارت پستال ها یا کارت های بسته بندی را می توان دوباره بازیابی کرد و به عنوان کارت ویزیت زندگی جدیدی به آنها بخشید. بازیافت کارت ویزیت از نظر محیط زیست هم کار بسیار مفیدی است و همچنین می تواند روی مشتریان شما تاثیرگذار باشد و خلاقیت خود را به روشی جدید و جالب بیان کنید.

نمونه های زیبایی از کارت های بازیابی شده در اینترنت وجود دارند که می توانید از آن ها الگو برداری کنید. این فرآیند می تواند به آسانی چسباندن برچسب روی کارت های قدیمی باشد، یا پیچیده تر و به شکل طراحی دستی روی تک تک کارت های قدیمی. شیوه اینکار بستگی به نوع کارت های قدیمی و طراحی مدنظر شما دارد.

 

10. طراحی خود را دوبار بررسی کنید

بررسی مجدد طراحی کارت ویزیت

 

این نکته در مورد هر کار چاپی که انجام می دهید واجب است، اما تکرار آن برای طراحی کارت ویزیت بسیار مهم است. هنگام ارسال طراحی کارت خود به چاپخانه، اطمینان حاصل کنید که همه جزئیات را دوبار بررسی کرده اید.

هیچ چیز بدتر از تحویل گرفتن کارتهای ویزیتتان و کشف غلط تایپی در آدرس ایمیل یا نام نیست.

دو بار بررسی کنید ، یک بار چاپ!

امیدواریم با خواندن 10 نکته مهم طراحی کارت ویزیت و رعایت اصول مهم طراحی بتوانید کارت ویزیت خود را طراحی کنید با اینحال در صورتی که زمان کافی جهت طراحی کارت ویزیت خود را ندارید می توانید به آسانی با خانه چاپ و گرافیک تماس گرفته و کلیه مراحل طراحی و چاپ دیجیتال کارت ویزیت خود را به ما بسپارید و کارت ویزیتی کاملا حرفه ای و برازنده تحویل بگیرید.

 

منبع: creativebloq

 

5 دیدگاه دربارهٔ «10 نکته مهم طراحی کارت ویزیت»

  1. سلام وقتتون بخیر، ببخشید ما برای دفتر وکالتمون کارت ویزیت میخواستیم، توی مجله اقتصاد آفرین دیدم نوشته بود بهترین نوع کارت برای این کار PSD هست، خوساتم بدونم شما کار میکنید این مدل رو؟

    1. psd جنس کارت نیست پسوند فایلشه، شاید منظورتون pvc بوده. با این حال پی وی سی هم کارت خیلی خوبی برای دفتر وکالت نیست، کارت های رسمی تر مثل لمینت مات، کتان کهلر 600 گرمی و یا سلفون مخملی 600 گرمی بنظر بنده کارت های مناسب تریه

  2. سلام ،ممنون از مطالبی ک ارائه دادید.
    من میخام برای مطب مشاوره و روانشناسی کارت ویزیت طراحی کنم
    خوشحال میشم ایدها تون رو بخونم

  3. ممنون از مطلبتون. قصد دارم برای تبلیغ خدمات لوله بازکنی برچسب برای در و دیوار، یک طرح جدید و متفاوت بزنم که با تبلیغ های رایج لوله بازکنی ها و چاه بازکنی ها فرق داشته باشه. اگر کسی ایده ای داره لطفا منو راهنمایی کنه (seyyed.s71@gmail.com)

    1. چه برای لیبل و برچسب چه پخش کارت برای تبلیغات، استفاده از برش های خاص می تونه خیلی کمک کننده باشه و با بالا بردن جذابیت تبلیغ، نرخ تبدیل بیننده تبلیغ به مشتری رو افزایش بده براتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products