بروشور ذوزنقه

10 ایده خلاقانه طراحی و چاپ بروشور

برای بازاریابی کاغذی یا چاپی موارد کمی وجود دارد که همه کاره تر و مفید تر از بروشورها باشد. بروشور در ساده ترین حالت آن، چاپی یک لت است که شامل متن و تصاویری درباره محصولات و یا خدمات یک برند است. و اگر این مورد برای شما خسته کننده به نظر می رسد، این مقاله برای شما نوشته شده است، فقط این مقاله را تا انتها بخوانید به شما قول می دهیم فضای زیادی برای خلاقیت در آن صفحه تا شده وجود داشته باشد که از آن بی خبر بوده اید.
برای درک اینکه چگونه می توانید در چاپ بروشورها خلاقیت به خرج دهید، باید هدف بروشور را فراتر از تعریف کلی آن درک کنید. بنابراین اولین سوال این است که بروشور برای چه استفاده می شود؟ هر چیزی که فکرش را بکنید! بروشورها در بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌شوند، همچنین در رستوران‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و مطب‌های پزشکی، شما سیاستمدارانی را خواهید دید که بروشورها را توزیع می کنند، همچنین شرکت های روابط عمومی، بانک ها، مدارس، فروشندگان و غیره. اساساً، اگر یک فرد یا یک شرکت چیزی برای گفتن به شما داشته باشد، به احتمال زیاد آن را در یک بروشور خواهد گفت.
دلیل اینکه بروشورها، این ابزار های بازاریابی چاپی در همه جا هستند به سازگاری آنها بازمی گردد. فراتر از دستورالعمل‌های کلی که به این سؤال پاسخ می‌دهند که «بروشور چیست؟» این توانایی برای برندها است که در مورد ظاهر محصولات نهایی خود به همان اندازه که می خواهند ایده داشته باشند. در در ادامه مطلب 10 ایده خلاقانه برای طراحی و چاپ بروشور برای شروع پروژه بازاریابی بعدی شما آورده شده است.

1. از بروشور به عنوان کارت دعوت استفاده کنید

بروشور کارت دعوت

دفعه بعد که دعوت نامه ای را برای یک رویداد از پیش تعیین شده برای مشتری یا همکاران خود ارسال می کنید، از آن به عنوان فرصتی برای به اشتراک گذاشتن چیزی بیشتر از تاریخ، زمان و مکان گردهمایی خود استفاده کنید. با تبدیل دعوتنامه خود به یک بروشور، فضای بیشتری را برای بیان حرف خود خواهید داشت تا اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی هستید و چه می‌کنید را برای آن ها به اشتراک بگذارید. اگر رویداد شما به خودی خود یک همایش بازاریابی محور باشد، این مورد می‌تواند یک مزیت خوب برای شما باشد.

2. فراتر از شیوه های استاندارد تا کردن فکر کنید

بروشور تا شو

تنها یک راه برای تا کردن یک تکه کاغذ وجود ندارد. به بروشور خود کمک کنید تا با خلاقیت در محل های تا شدن خود برجسته شود و به جای چیدمان استاندارد پنل، چیزی غیر سنتی را انتخاب کنید. انجام این کار پیامی ظریف در مورد برند شما می فرستد مبنی بر اینکه برند شما آینده نگر است و به ایده های نو می پردازد. در مثال بالا، چین‌های منحصربه ‌فرد بروشور با تصاویری که هم به ‌صورت مستقل در هنگام باز کردن بروشور و هم در هنگام بسته شدن به خوبی جلوه می کنند، برجسته می‌شود.

3. با اشکال مختلف بازی کنید

بروشور ذوزنقه

به شکل کلی بروشور خود حالتی فان دهید. زیرا در حالی که یک بروشور اساساً فقط یک تکه کاغذ است، هیچ قانونی وجود ندارد که آن تکه کاغذ باید مستطیل باشد. شکلی که برای بروشور خود انتخاب می کنید به شما بستگی دارد. از طرح یک ستاره استفاده کنید و هر نقطه را به سمت داخل تا کنید تا پنل هایی ایجاد کنید. یک دایره، شش ضلعی یا یک کشتی دزدان دریایی انتخاب کنید! هر چیزی که برای برند شما منطقی است. شکل فقط باید تاشو باشد (و نه لزوماً حتی به قسمت های متقارن).

4. اندازه آن را با تا کردن دنباله ای کوچک کنید

بروشور دنباله دار

برگه های بزرگ هم می توانند در بسته های کوچک جا شوند. تا کردن دنباله ای یا ماری (snake fold) یک روش مناسب برای تا کردن بروشور است که الگوهای استاندارد را برای ایجاد چیزی غیرمنتظره کنار می‌گذارد و به خوبی به بروشورهای کوچک کمک می‌کند که هنگام باز شدن بسیار بزرگ و فضا دار بشوند. خیلی جالب خواهد بود که می توانید این همه برگه های مربع شکل را از یک بروشور کاغذی به این کوچکی بیرون بیاورید!

5. شامل یک اینفوگرافیک

بروشور اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها حجم زیادی از اطلاعات را در قالبی سریع و به راحتی قابل هضم منتقل می کنند. و در حالی که ممکن است به دیدن اینفوگرافیک ها به صورت آنلاین عادت کرده باشید، یک بروشور راهی عالی برای چاپ آن ها است. کلید یک اینفوگرافیک خوب این است که باید توجه را به خود جلب کند و اطلاعات را به روشی غیر منحرف کننده ارائه دهد. مراقب نحوه استفاده از رنگ و نوشتار در اینفوگرافیک خود باشید تا صفحه را بیش از حد شلوغ نکنید، هنوز باید فضای سفید کافی در آنجا وجود داشته باشد تا چشم را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کنید.

6. فال بگو!

بروشور فال گو

حتی اگر در کار فال گیری نیستید، باز هم می توانید بروشور خلاقانه ای طراحی کنید که شبیه یک فال کاغذی باشد. از هر پنل برای برجسته کردن محصول یا خدمات متفاوتی که شرکت شما ارائه می دهد استفاده کنید، یا هر پنل را به روشی که مناسب می دانید تعیین کنید. مزیت این طرح این است که می توانید اطلاعات زیادی را در یک بروشور نسبتا کوچک جای دهید. و از آنجایی که محصول نهایی سه بعدی و چشمگیر است، مطمئناً تأثیر قوی خواهید گذاشت.

7. تصاویر خود را به ستاره تبدیل کنید

بروشور اشکال خاص

از بروشورها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات استفاده می شود، اما برای اینکه کسی در وهله اول آن را باز کند، بروشور شما باید بتواند چشم آنها را بگیرد. تصاویر راه بسیار خوبی برای انجام این کار هستند، به خصوص زمانی که شما تصاویر را به جای استفاده از آنها داخل متن، در طرح کلی بروشور خود وارد می کنید. در این مثال، تصویر کل شکل بروشور را دیکته می‌کند و با انجام این کار، بلافاصله داستانی در مورد این برند و کاری که آنها انجام می‌دهند بیان می‌کند.

8. بروشور خود را با یک هدیه تکمیل کنید

بروشور همراه هدیه

شما از قبل می دانید که چرا یک مشتری یا یک رهبر بالقوه باید به بروشور شما توجه کند، اما مانند همه ما، آنها نیز احتمالاً هر روز غرق در موارد بازاریابی می شوند. اگر واقعاً می خواهید متمایز شوید، به غیر قابل رد کردن پیشنهاد خود با استفاده از یک هدیه فکر کنید. با ایجاد یک بسته بازاریابی یکپارچه که شامل یک بروشور و نوعی هدیه مفید است، این احتمال را افزایش می‌دهید که گیرنده شما بروشور شما را در میان بروشورهایی که دریافت کرده‌ است با دقت بیشتری مشاهده کند، و همچنین به آنها انگیزه بیشتری برای خواندن مطالبی می‌دهید که در بروشور خود ارائه کرده اید.
تا حد امکان هدیه همراه بروشور، هم متناسب با محصول شما باشد و هم به خودی خود محصولی کاربردی باشد.

9. نقش برجسته را در آغوش بگیرید!

چاپ نقش برجسته

افزودن تصاویر یا متن برجسته به موارد بازاریابی چاپی شما چیزی غیرمنتظره را اضافه می کند. این مورد می تواند به ویژه در بروشورهایی مانند آنچه در تصویر بالا وجود دارد موثر باشد. نقش برجسته عمق و بافت را به صفحه اضافه می کند، که هر دو می توانند یک بروشور ساده را به چیزی تبدیل کنند که ارزش یک نگاه مجدد را دارد.
نقش برجسته در چاپ بروشور علاوه بر درگیر کردن حس بینایی، حس لامسه افراد را نیز تحریک کرده و تاثیر بسیار طولانی مدت تری بر دریافت کننده خود خواهد گذاشت.

10. از قالب خارجش کنید

بروشور پاپ آپ

در مورد عناصر طراحی منحصر به فرد فکر کنید، به عنوان مثال یک بروشور پاپ آپ در نظر بگیرید که متن اصلی خود را به شیوه ای خلاقانه و برجسته به نمایش بگذارد و از قالب اصلی خود به بیرون بزند. بروشور در تصویر بالا از یک بخش بازشو استفاده می‌کند تا نقطه قوت خود را در مورد هدف تبلیغ نشان دهد. و از آنجایی که به وضوح نشان داده شده است، دیگر نیازی به استفاده از متن های اضافی برای رساندن آن نکته ندارد.

بروشورها نباید خسته کننده باشند.


با یک متخصص چاپ خانه چاپ و گرافیگ صحبت کنید تا درباره نحوه طراحی و چاپ بروشوری که سروصدای زیادی ایجاد کند بیشتر بدانید. برای مشاهده قیمت چاپ انواع بروشور در سایز ها و کاغذهای متفاوت از صفحه چاپ بروشور ما بازدید نمایید.


منبع: printingforless

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products