طراحی پشت کارت ویزیت

طراحی پشت کارت ویزیت

اکثر طراحان کارت ویزیت انرژی خود را صرف طراحی جلوی کارت ویزیت می کنند و از طراحی بی نقض برای پشت آن غافل می شوند. در این مقاله با 8 نکته مهم برای طراحی پشت کارت ویزیت آشنا خواهید شد.

هدف اصلی کارت های ویزیت این است که مردم بدانند چگونه می توانند با شما در تماس باشند، با این حال این تکه کاغذ کوچک چیزهای زیادی در مورد اینکه چه کسی هستید و چه چیزی برای ارائه دارید می گوید. خلاقیت در طراحی و چاپ کارت ویزیت کاملا ضروری است، به همین دلیل است که حرفه‌ای‌های باهوش، به‌ویژه وقتی نوبت به طراحی پشت کارت ویزیت‌شان می‌رسد، از قبل می دانند که چه کنند.
قبل از اینکه به پشت کارت ویزیت بپردازیم، بیایید در مورد اصول اولیه صحبت کنیم. یک کارت ویزیت، اگرچه از نظر وسعت و ظاهر کوچک است، اما در واقع بخش بسیار مهمی از برنامه بازاریابی فردی یا شرکتی شما است.
طبق بررسی های آماری برای بیش از هفتاد و دو درصد از مردم ارتباطی مستقیم بین کیفیت کارت ویزیت و کیفیت محصول یا خدماتی که باید ارائه شود وجود دارد و 39٪ از آن ها ترجیح می دهند با شرکتی که کارت ویزیت آن ارزان به نظر می رسد تجارت نکنند.
در بحث طراحی، جلو و پشت کارت ویزیت هر کدام هدف خاص خود را دارد. قسمت جلویی جایی است که می‌خواهید نام، عنوان و اطلاعات تماس خود را منتقل کنید، و قسمت پشتی جایی است که می‌توانید کمی عمیق‌تر به آن بپردازید. در اینجا هشت نکته برای برجسته کردن پشت کارت ویزیت ارائه شده است.

1. سادگی را انتخاب کنید

ترفندی موثر در طراحی پشت کارت ویزیت: سادگی.

به یاد داشته باشید، کارت ویزیت شما تکه ای از اطلاعات شماست، نیازی نیست که کل داستان شما را بیان کند. فقط به مردم انگیزه دهید تا بیشتر بیاموزند. در شروع کار طراحی وقتی به سمت خالی کارت خود خیره شده اید و سعی می کنید بفهمید دقیقا چه چیزی را باید در آنجا قرار دهید، بدانید که به دست آوردن این مهارت کار سختی است.
شما می خواهید کارت ویزیت شما در چشم دلپذیر به نظر برسد که به معنای دستیابی به تعادل بین طراحی و میزان خالی بودن طرح است. فکر کردن به کارت ویزیت خود مانند هر بخش بازاریابی دیگری نشان می دهد که چرا سادگی بسیار مهم است.
بازاریابی موثر شامل رساندن نقطه نظرات خود تا حد امکان مختصر و اجتناب از موارد غیر ضروری است که پیام اصلی شما را از بین می برد. همین اصل را در پشت کارت‌های ویزیت اعمال کنید و متوجه می‌شوید که چرا «کمتر، بیشتر است» همچنان اصل حاکم در طراحی است.

طراحی پشت کارت ویزیت

2. خالی نباید همان سفید باشد

نکته ای که در مورد قانون سادگی وجود دارد این است که خالی نباید به معنای خالی باشد! یک طرح یا عکس اصلی راهی عالی برای استفاده خلاقانه از فضای پشت کارت ویزیت شما بدون بارگذاری بیش از حد آن است. و مخصوصاً اگر شما طراح فوتوشاپ، ایلوستریتور، عکاس و یا فردی حرفه ای در زمینه خلق محتوا باشید این امر کاملا صادق است.
وقتی صحبت از تصویر شما به میان می آید، کیفیت حرف اول را می زند. 300 نقطه در اینچ (300dpi) یا بالاتر را هدف قرار دهید تا طرح پس از چاپ پیکسل پیکسل به نظر نرسد. و اگرطراحی کارت جزوی از مهارت‌های شماست، از سوابق خود استفاده کنید و درطراحی کارت برای نشان دادن مهارت‌های خود، کاری که به آن افتخار می‌کنید را برجسته کنید و یا با خلاقیت چیزی نو بیافرینید. این یک مکان عالی برای نشان دادن کارهایی است که می توانید انجام دهید.

3. یک نکته بدردبخور را به اشتراک بگذارید

همانطور که از طرح های پشت کارت ویزیت به عنوان مکانی برای نمایش تصاویر مهم استفاده می کنید، می توانید از آن برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود با ارائه یک نکته مفید نیز استفاده کنید. اگر کارت شما اطلاعاتی را به اشتراک بگذارد که به درد مردم بخورد، احتمال بیشتری وجود دارد که کارت شما را نگه دارند.
به عنوان مثال، اگر شما یک لوله کش هستید، می توانید یک نکته سریع در مورد بازکردن گرفتگی سینک به اشتراک بگذارید. یا اگر صاحب یک شیرینی پزی هستید، می‌توانید نمودار کوچکی را که به چه مقدار کیک برای تولد با توجه به جمعیت نیاز دارید اضافه کنید. وقتی افراد کارت را برای به یاد داشتن نکته ی روی آن نگاه می دارند، در حقیقت اطلاعات تماس شما را نیز نگه می‌دارند.

4. کارت خود را به کوپن تبدیل کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای جلب توجه مردم به طراحی کارت ویزیت شما این است که آن را به عنوان یک کوپن انجام دهید. از فضای پشتی برای به اشتراک گذاشتن معامله ای استفاده کنید که فقط برای دارندگان کارت است، مانند 10٪ تخفیف در صورتحساب آنها هنگام نمایش کارت در زمان سرویس.
حتی اگر در حال حاضر به کسب و کار شما نیازی نداشته باشند، در صورتی که بعداً نیاز داشته باشند، به کارت خواهند چسبید. اگر در زمینه فروش فعالیت می کنید یا در زمینه دیگری که طراحی اهمیت کمتری دارد تا پیشنهاد های جذاب قیمتی، این یک راه ایده آل برای متمایز شدن است.

5. مستقیم به حساب های اجتماعی خود

اگر برند شما از رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می کند(که باید این کار را بکند)، پشت کارت ویزیت شما مکانی عالی برای هدایت افراد به کانال های شما است. اگر بخواهید بیش از حد به اشتراک بگذارید، جلوی کارت شما به راحتی شلوغ و درهم ریخته می شود، بنابراین استفاده از پشت کارت به طور خاص برای اطلاعات حساب رسانه های اجتماعی مفید است. از آنجایی که متن ساده و سرراست است، بدون برهم زدن تعادل فضا، به سرعت به هدف خود خواهید رسید.

طراحی پشت کارت

6. با انتخاب رنگ خود هوشمند باشید

رنگ ها معانی ناخودآگاه ظریفی دارند و شما می توانید هنگام طراحی پشت کارت خود از این مزیت استفاده کنید. رنگ‌های روشن مانند زرد و نارنجی نشان‌دهنده انرژی و خوش‌بینی هستند، در حالی که رنگ‌های سردتر مانند آبی و بنفش نشان‌دهنده قابلیت اطمینان و ثبات هستند. و راه‌های دیگری نیز وجود دارد که رنگ‌ها در ادراک نقش دارند، سبز را برای چیزهای مرتبط با محیط زیست و ترکیب سیاه و طلایی را برای محصولات لوکس در نظر بگیرید.
با انتخاب یک رنگ منسجم در پشت کارت و متناسب با آنچه می خواهید منتقل کنید، از قدرت رنگ به نفع خود استفاده کنید. این کار علاوه بر ایجاد تاثیر نا خودآگاه در ذهن بیننده کارت، به شما کمک می‌کند از دسته کارت‌های ویزیت سفید و ساده پرتعداد روی میز مشتری متمایز شوید.

برای آشنایی بیشتر از تاثیر رنگ های مختلف روی ناخودآگاه افراد مقاله آشنایی با روانشناسی رنگ را مطالعه بفرمایید.

رنگ در طراحی پشت کارت

7. مستقیم به ویدیو

شما نمی توانید دقیقاً یک ویدیو را در پشت طراحی کارت ویزیت قرار دهید، اما می توانید از آن به عنوان مکانی برای هدایت به یکی از ویدئو های خود استفاده کنید. و خلاصه‌ای متنی و کوتاه از آنچه که ویدیو قصد ارائه آن را دارد را درج کنید (مثلا «5 نکته امنیتی سایبری که همه کسب‌ و کارها باید بدانند» یا «چگونه لکه‌ها را از روی پارچه های مختلف پاک کنیم») و سپس یک کد QR از این ویدئو به پشت کارت خود اضافه کنید که افراد می‌توانند برای مشاهده آن این کد را با تلفن‌های خود اسکن کنند. این کار یکی از بهترین روش ها برای ارائه رزومه های ویدئویی نیز هست، مخصوصا برای مشاغلی مانند انیمیشن کارها، ادیتورها، تولید کننده های محتوا و … پشت کارت ویزیت مکانی عالی برای انجام این کار است، و علاوه بر این، روشی مفید و کارآمد برای افزایش زمانی است که مشتریان بالقوه صرف مشاهده محصولات یا و خدمات شما می کنند با آوردن آنها به سایت شما.

8. از نقشه استفاده کنید!

اگر می‌خواهید از تصاویر برای پشت کارت خود استفاده کنید اما مطمئن نیستید که چه کنید، از نقشه استفاده کنید. نقشه‌ای را در نظر بگیرید که به صورت گرافیکی به دفتر شما هدایت می‌شود یا منطقه خدماتی شما را مشخص می‌کند. نقشه ها ساده، کاربردی و جذاب هستند و همچنین در فضای کوچک به آسانی قرار می گیرند. می‌توانید از یک طراح برای ساخت یک نقشه منحصربه‌فرد کمک بگیرید، یا اینکه می‌توانید خودتان دست بکار شوید و با الگو گرفتن از طرح های اینترنتی چیز ساده‌ و زیبایی برای خود بسازید. از هر روشی برای طراحی نقشه خود استفاده کنید، این نقشه طرح خوب و جذابی برای پشت کارت ویزیت خود خواهد بود.

در انتها برای الگو گرفتن در طراحی کارت ویزیت خود می توانید مقاله های قبلی ما مانند چاپ کارت ویزیت خاص!، مقاله آشنایی با انواع کارت ویزیت، مقاله کارت ویزیت معروف ترین افراد جهان و مقاله 10 نکته مهم طراحی کارت ویزیت را مشاهده بفرمایید و در نهایت اگر هرگونه پرسش و راهنمایی ای نیاز دارید، از ما بپرسید. برای طراحی کارت ویزیت خود به شما کمک خواهیم کرد و یا طراحی شما را با روش های خلاقانه و اصولی طراحی انجام خواهیم داد.
برای مشاهده نمونه ها و قیمت کارت های ویزیت روی کاغذهای مختلف صفحه چاپ دیجیتال کارت ویزیت را مشاهده بفرمایید

منبع: printingforless

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products