آشنایی با انواع پوستر

طراحی و چاپ پوستر بی نقص سخت است اما شدنیست اگر اطلاعات کافی در مورد اندازه، نوع طراحی، سایز، جنس کاغذ داشته باشید، برند و هدف تبلیغاتی خود را بشناسید قطعا می‌توانید پوستری بی نقص طراحی و چاپ کنید. در این مقاله ابتدا به تعریف پوستر می پردازیم، سپس در خصوص انواع پوستر از نظر کاربردی صحبت می‌کنیم و به تفصیل به آنها می‌پردازیم.

پوستر چیست؟

پوستر تبلیغ موقت با یک ایده است که محصول، خدمت یا رویدادی را برای دیده شدن در فضای عمومی قرار داده می‌دهد و اصطلاحا به دیوار چسبانده می‌شود. به طور معمول ، پوسترها شامل هر دو عنصر متنی و گرافیکی هستند ، اگرچه ممکن است یک پوستر کاملاً گرافیکی باشد یا فقط شامل متن باشد.

پوسترها به گونه ای طراحی شده اند که چشم نواز و آموزنده باشند. انواع پوسترها ممکن است برای اهداف مختلفی استفاده شوند. آنها ابزاری مکرر برای تبلیغ کنندگان (به ویژه رویدادها ، نوازندگان و فیلم ها) ، مبلغان ، معترضین و سایر گروه هایی هستند که سعی در برقراری ارتباط با یک پیام را دارند.

پوسترها همچنین برای بازتولید آثار هنری ، به ویژه آثار مشهور، مورد استفاده قرار می گیرند و در مقایسه با آثار اصلی ، معمولاً کم هزینه هستند. پوستر مدرن ، همانطور که ما آن را می شناسیم ، به دهه های 1840 و 1850 برمی‌گردد که صنعت چاپ لیتوگرافی رنگی را کامل کرد و تولید انبوه را امکان پذیر کرد.

انواع پوستر چیست؟

پوسترها کاغذهای چاپی هستند که معمولا یک صفحه خلاقانه برای جلب توجه دارند و در عین حال اطلاعات کمی را نیز ارائه می دهند.

شما آنها را در همه جا دیده اید ، روی دیوارهای خیابان ها یا در یک پیوست ایمیل که به طور اختصاصی برای شما ارسال شده است.

در حالی که انواع  بی شماری از پوستر وجود دارد و همه آنها از نظر مضامین و طرح ها متنوع هستند ، همگی در هدف خود متقاعد کننده و چشم نواز هستند.

 برای ایجاد یک پوستر خوب باید هدف تعیین کنید ، به محتوا فکر کنید و طرح های نوین خلق کنید و  در نهایت روش های مناسب دیگر را بررسی می کنید.

در این مقاله ما در مورد انواع مختلف پوستر، شامل طیف وسیعی از تبلیغات، مروری خواهیم داشت و می‌فهمیم چه چیزی آنها را خاص می کند.

انواع مختلف پوستر

  1. تبلیغاتی
  2. آموزشی
  3. انگیزشی
  4. فیلم و سینما
  5. رویدادی
  6. مسافرتی
  7. پژوهشی

در ادامه مقاله به توضیحات و ویژگی‌های هر یک از انواع پوستر می‌پردازیم اما اگر شما سوالاتی در مورد نکات مهم طراحی پوستر دارید پیشنهاد میکنیم حتما سری به مقاله « 10 نکته برای طراحی حرفه ای پوستر» بزنید.

۱- چاپ پوستر تبلیغاتی:

دو سوال مهم در مورد پوستیر های تبلیغاتی وجود دارد: چرا آنها را انتخاب کنید و انواع پوستر تبلیغاتی چیست؟

پوسترهای تبلیغاتی معمولاً توسط برند‌ها و با اندازه های مختلف برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند.

اما آنها همچنین اغلب برای حمایت و رسیدن به یک هدف  مشخص استفاده می شوند.

پوسترهای تبلیغاتی به منظور تحریک احساسات در بیننده به منظور ایجاد انگیزه و درگیر کردن مخاطب برای خرید یا بهبود تصویر برند، کمک مالی به هدفی، یا حتی تغییر سبک زندگی طراحی می شوند.

چرا پوسترهای تبلیغاتی خاص هستند؟

برخلاف پوسترهای دیگر ، که معمولاً در اهداف خود بیشتر به چشم می آیند، تبلیغات به طور معمول برای قرار دادن پیام های مخفی طراحی می شود ، مملو از نشانه‌های نمادین هستند و به منظور تحریک و الهام بخشیدن به کار می‌روند.

به طور خلاصه، اگر یک پوستر تبلیغاتی به خوبی طراحی شده باشد، احساس بی تفاوتی در مورد آن غیرممکن است.

در مقایسه با سایر پوسترها، پوسترهای تبلیغاتی معمولاً “دارای فاكتور wow” طراحی می شوند و می توانند خنده دار یا غیرقابل انكار و قانع كننده باشند.

به عنوان مثال ، پیامی که این تبلیغ نایک سعی در انتقال آن دارد این است که “استثنایی باشید”.

پوستر نایکی
استثنایی باشید

مثال پایین می گوید اگر Heinz را در دستور غذا، قرار ندهید ، استیک و سیب زمینی سرخ کرده شما طعمش مانند مقوا می‌شود.

پوستر تبلیغاتی
طراحی خاص پوستر heinz

در این تبلیغ نسکافه پیشنهاد می کند که با یک فنجان قهوه خوب، خواب آلودگی های شما از بین میرود و به طور خلاقانه تبدیل به بیداری می شود.

طراحی خلاقانه پوستر
پوستر تبلیغاتی خلاقانه نسکافه

این پوستر تبلیغاتی نهایی مجله Top Gear این پیام را ارائه می دهد که رانندگی و شبکه های اجتماعی نباید با هم مخلوط شوند چرا که می توانند درکنارهم کشنده باشند و شما را غرق کند.

طراحی خاص پوستر تاپ گیر
پوستر تاپ گیر

۲- پوستر های آموزنده:

پوسترهای آموزنده یا آموزشی دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند، اطلاع رسان های یک صفحه‌ای با کاربردهای فراوان

این پوستر ها می‌توانند از نظر طراحی متفاوت باشند، زیرا بعضی از آنها مانند اینفوگرافیک هستند، در حالی که برخی دیگر فقط شامل تصاویر هستند، اما هدف آنها در کل ثابت است، همه آنها حاوی انبوهی از اطلاعات واقعی هستند که هدف آنها آموزش هر چه بیشتر بیننده است.

چرا خاص هستند؟

بر خلاف سایر پوسترها ، پوسترهای آموزنده همیشه مبتنی بر واقعیت هستند و با اطلاعات به بینندگان کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در مقایسه با سایر تصاویر بصری که بینندگان می‌توانند به سرعت از آن بگذرند ، خوانندگان پوسترهای آموزنده معمولاً برای آموزش باید مدتی را زمان بگذارند.

با این حال ، بر خلاف پوسترهای تحقیقاتی ، که در ادامه مقاله در مورد آنها بحث خواهیم کرد، پوسترهای آموزنده نیازی به دانش قبلی در مورد موضوع ندارند و به طور کلی برای آموزش ایجاد می شوند. همچنین در مقایسه می توانند سرگرم کننده باشند.

به عنوان مثال در این پوستر از Function Creative ، آخرین راهنمای تهیه قهوه شامل دستورالعمل ها و تجهیزات مختلف ارائه شده است.

طراحی پوستر آموزنده
طراحی پوستر آموزش تهیه قهوه

از آزمایشگاه Pop Chart یک پوستر آموزنده بسیار چشمگیر می آید که 282 نام رپ را براساس معناشناسی نشان می دهد.

طراحی پوستر خاص

اینفوگرافیک باورنکردنی از Co.Design که جزئیات هر سفر به ماه را نشان می دهد.

پوستر آموزنده
پوستر آموزنده

3. پوستر تاکیدی یا انگیزشی

پوسترهای تأییدی یا انگیزشی یک برگ چاپ شده هستند که تنها هدف آنها الهام گرفتن است.

آنها معمولاً حاوی نقل قول های انگیزشی یا کپی هوشمندانه و جذاب هستند که با تایپوگرافی بزرگ و جسورانه نمایش داده می‌شوند و روی تصاویر پس زمینه الهام بخشی که برای تاثیر گذاری بر احساسات ببیننده، قرار گرفته اند.

آنها همیشه مثبت هستند و هدفشان این است که بیننده احساس خوبی داشته باشد.

چرا پوسترهای انگیرشی خاص هستند؟

برخلاف پوسترهای دیگر که اطلاعات را به صورت لقمه ای یا طولانی تر ارائه می‌کنند ، پوسترهای تأکید و انگیزشی برای ایجاد احساسات مثبت تولید می‌شوند.

این نوع پوسترهای یک صفحه‌ای در واقع به عنوان یک قطعه هنری مورد استفاده قرار می‌گیرند، که برخی از افراد در خانه ها یا دفاتر کار خود استفاده می‌کنند یا ابزارهایی برای کمک به مردم در بهبود زندگی خود هستند و می توان بارها و بارها به آنها مراجعه کرد.

این پوستر تأیید کننده از Zazzle.com بیننده را الهام می دهد که شکست هرگز نتیجه نهایی نیست. به علاوه ، تصویر پس زمینه شیر نمادی از قدرت و شجاعت است.

پوستر انگیزشی
پوستر انگیزشی

این پوستر انگیزشی مینیمالیستی از BayArt یادآوری این است که بیننده باید آرزوی چیزهای بیشتری را داشته باشد. بیش از یک ماهی بزرگ در یک برکه کوچک باشد.

طراحی پوستر تایپوگرافی
پوستر انگیزشی با تایپوگرافی

این پوستر انگیزشی تأثیرگذار، به بینندگان یادآوری می کند که زندگی، ارزش زندگی کردن را دارد چرا که پر محتوا است.

پوستر انگیزشی
طراحی پوستر انگیزشی

4. پوسترهای فیلم

همانطور که از اسم آن مشخص است، این نوع پوسترها برای فیلم یا تبلیغ یک فیلم استفاده می شود و به عنوان پوشش تمام مراحل تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وظیفه بسیار مهم این تک صفحه ایجاد علاقه بیننده برای جستجوی تریلر است، بنابراین به طور خلاصه، پوستر فیلم نقش پررنگی دارد.

چه چیزی آن را خاص می‌کند؟

پوسترهای فیلم بخشی از خانواده پوسترهای تبلیغاتی هستند، اما برجسته می شوند زیرا هدف آنها مشخص و پیام آنها بسیار واضح تر است. این امر برای ایجاد هیاهو درباره یک فیلم پیش از اکران یا در حال اکران وجود دارد، یا به بیننده اجازه می دهد برای خریدن بلیط سینما تصمیم بگیرد.

از همه مهم تر، پوسترهای فیلم به گونه ای طراحی شده اند که عناصر بیشتری از فیلم را در خود دارند.

این پوستر فیلم Blade Runner 2049 بسیاری از عناصر فیلم را شامل می شود. هر چهار شخصیت اصلی حاضر، اسلحه در دست دارند که نشان می دهد این یک فیلم اکشن است، همه در پس زمینه یک شهر نئونی در آینده هستند.

پوستر سینمایی
پوستر فیلم بلید رانر

این پوستر فیلم مریخی نیز به خوبی فریبنده طراحی شده است. واضح است که این فیلم در مورد اکتشافات فضا و به بیراهه رفتن است. اگر مت دیمون برای جلب توجه شما در سینما کافی نباشد، مطمئنا عنوان “کمک فقط 140 میلیون مایل با آن فاصله دارد” خواهد بود.

طراحی پوستر سینمایی
طراحی پوستر فیلم

پوستر فیلم ‘Fellowship of the Ring’ شامل تمام شخصیت های اصلی و همچنین برخی از بازیگران فرعی است. این لباس ها همچنین طرفداران سه گانه این موضوع را نشان می‌دهند که نمایش فیلم از کتاب تا چه اندازه معتبر است.

طراحی پوستر فیلم
پوستر فیلم ارباب حلقه ها

5. پوسترهای رویداد

یکی از انواع پوسترها، پوسترهای رویداد هستند که کاملاً توضیحی هستند. آنها برای کوبیدن صدا و آگاهی برای یک رویداد آینده استفاده می‌شوند و همچنین ارائه اطلاعات آنها کم است اما در عین حال دعوت به عملی را انجام می‌دهند.

اگر به درستی انجام شود ، پوستر رویداد می‌تواند پیش بینی وقوع رویداد شما را انجام دهند و علاقه شرکت کننده را برای کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت شما برانگیزد.

چرا پوسترهای رویداد خاص هستند؟

پوسترهای رویداد برجسته می‌شوند زیرا طراحی پوستر باید بتواند به سرعت و بدون زحمت به بیننده بگوید چه انتظاری از این رویداد دارد، بنابراین عناصر موجود در پوستر باید با موضوع و روح مطابقت داشته باشند.

این به این دلیل است که پوستر باید کار مهم “فروش” رویداد را انجام دهد، اما همچنین باید شرکت کننده ایده آل را جذب کند.

این پوستر رویداد در مورد غذا و فیلم ، موضوع هوشمندانه دو جشنواره را نشان می دهد، و کلاه بولر چارلی چاپلین به عنوان یک راهنمایی دو برابر می شود، یک فیلم منفی را نشان می دهد.

به علاوه رنگ صورتی روشن توجه را به خود جلب می کند و مطمئناً  توجه کسانی را که دارای استعداد درام هستند جلب می کند.

پوستر رویداد فستیوال
پوستر رویداد فستیوال

این پوستر رویداد در بازار شب آینده با زیرکی از یک رشته چراغ و یک شیب به عنوان پس زمینه استفاده می‌کند تا یک روحیه آرام و در عین حال بازی در غروب آفتاب ایجاد کند. تایپوگرافی جالب مورد استفاده همچنین با روحیه جوانان هماهنگ است، زیرا این پوستر به دنبال جذب جمعیت جوان‌تر است.

پوستر اعلام مراسم
پوستر اعلام مراسم

این پوستر رویداد عمدتا از تایپوگرافی استفاده می‌کند ، با برخی لهجه های طراحی برای ایجاد خلق و خوی زیبا و هنری دکو. پالت رنگی از رنگهای سرمه ای ، طلایی و سفید نوید یک شب قدیمی را می دهد.

پوستر رویداد تایپوگرافی
پوستر رویداد تایپوگرافی

6. پوستر مسافرتی

یکی از انواع پوستر که شاید اسم آن را قبلا نشنیده باشید اما خود آن را دیده باشید پوسترهای سفر است. در رسانه های اجتماعی، دفترهای هواپیمایی یا مسافرتی از این پوسترها استفاده می‌شود اما نباید از زیبایی یک مقصد تعجب کنید، پوسترهای مسافرتی معمولا زیباتر از مکان‌های واقعی هستند.

هدف آنها الهام بخشیدن به بینندگان برای دیدن جهان است و همچنین توسط آژانس های مسافرتی و خطوط هوایی برای ارتقا خدمات خود استفاده می شود.

چه چیزی آن را خاص می‌کند؟

پوسترهای سفر ویژه هستند زیرا آنها یکی از معدود پوسترهایی هستند که می توانند تجسم بی انتها داشته باشند در حالی که در عین حال مدرن هستند.

آنها همچنین جذاب ترین عناصر یک مقصد را شامل می شوند – معمولاً یک نقطه عطف اصلی. علاوه بر این ، یک پوستر مسافرتی کار بسیار مهمی را در خصوص ثبت زیباترین لحظات مقصد خود دارد.

این پوستر مسافرتی ونیز ، ایتالیا ، ذرات شهر آب را با قطب های نگهدارنده راه راه و گوندولی های خود در بر می‌گیرد.

پوستر مسافرتی
پوستر مسافرتی

این پوستر سفر از پورتو ، پرتغال ، ذات شهر را به تصویر می کشد. خانه های رنگارنگ ، کاشی و سرامیک لعاب دار قلع ، و البته یک لیوان در بندر.

پوستر سفری
پوستر سفری

این پوستر مسافرتی کمی مدرن تر ، میامی ، فلوریدا را به عنوان مقصدی پر جنب و جوش ، فعال و ساحلی با درختان نخل سر به فلک کشیده و در وزش نسیم به تصویر می کشد

پوستر گردشگری
پوستر گردشگری

7. پوستر تحقیقاتی

پوسترهای تحقیقاتی معمولاً توسط جامعه دانشگاهی برای نمایش، یافته‌هایشان در کنفرانس ها استفاده می شوند.

آنها دارای متن، حجم زیاد اطلاعات و همچنین دارای نمودارها و سایر تجسم داده ها هستند تا هدف خود را نشان دهند.

چرا منحصر به فرد هستند؟

آنها برجسته هستند زیرا بر خلاف پوسترهای آموزنده، پوسترهای تحقیقاتی که ماهیت جدی‌تری دارند و اغلب اوقات حاوی اصطلاحاتی خاص هستند و به طور خاص برای مخاطبان هدف ایجاد می‌شوند که قبلاً در زمینه موضوع دانش دارند.

آنها همچنین شاید شامل سنگین‌ترین متن از بین پوسترها باشند و  بیننده برای خواندن آن به وقت بیشتری نیاز دارد.

این پوستر تحقیقاتی به بررسی چگونگی تأثیر عوامل رفتار پشه ای خرد و کلان در نحوه انتشار مالاریا در جهان می پردازد.

پوستر تحقیقاتی
پوستر تحقیقاتی

این پوستر تحقیقاتی که به زیبایی طراحی شده است ، مسائل سخت رضایت و بهداشت باروری را در ازدواج های هند بررسی می‌کند.

پوستر علمی فرهنگی
پوستر علمی فرهنگی

این پوستر تحقیقاتی با استفاده از تجسم داده ها واقعیت هوشیارانه گونه های جانوری منقرض شده یا آنهایی را که به زودی منقرض می‌شوند، بیان می‌کند.

پوستر پژوهشی
پوستر پژوهشی

جمع بندی

وقتی صحبت از انواع پوستر می شود، مطمئناً تعداد انگشت شماری از پوسترهای مختلف با اهداف مختلف وجود دارد.

اما هر یک از پوسترها اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، این که بخواهید به احساسات بیننده تلنگری بزنید، یک دعوت نامه بفرستید، الهام بخش موضوعی باشید، به او اطلاع دهید و آموزش دهید. هیچ شکی نیست که یک پوستر مطمئناً یک رسانه ارتباطی کوچک اما قدرتمند برای اشاره به موضوع مهم و نکته‌ای خاص است.

اکنون که با انواع پوستر آشنا شدید و تواستید تشخیص دهید شما به کدام نوع پوستر نیاز دارید ممکن است به دنبال چاپ مطمئن برای پوستر خود باشید ما در خانه چاپ و گرافیک برای چاپ دیجیتال پوستر با تیراژ حتی یک عدد و یا چاپ افست پوستر با تیراژ بالاتر با بالاترین کیفیت ممکن در خدمتتان هستیم.

منبع: piktochart

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با انواع پوستر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products