طراحی و چاپ پوستر

10 نکته برای طراحی حرفه ای پوستر

ده نکته مهم برای طراحی و چاپ پوستر

آشنایی با اصول طراحی حرفه ای و متمایزکننده پوستر


تقریباً هرکسی برای موقعیت خاصی یک پوستر یا آگهی طراحی کرده است. چه برای تبلیغ شخصی و چه برای مشتری، پوسترها می توانند راهی جالب برای ارائه پیام باشند و با طراحی خود کارهای جالبی انجام دهند.

طراحی پوستر با یک برگه معمولی شروع می شود. اندازه پوستر معمولا در ابعاد A4 یا 20*30 و A3 یا 30*42 سانتی متر است و اندازه پوستر با فرمت بزرگ با چاپ پلات از ابعاد 35*50 سانتی متر به بالا شروع می شود. پوسترها می توانند به صورت عمودی یا افقی طراحی شوند ، اما اکثرا بصورت عمودی طراحی می شوند. برای مشاهده ابعاد مختلف پوستر و قیمت های هریک می توانید به صفحه چاپ پوستر فوری خانه چاپ و گرافیک مراجعه کنید

امروز با ده نکته مفید برای بهبود طراحی پوسترهای آتی خود آشنا خواهیم شد:

1. خواندن آن را از راه دور آسان کنید

طراحی و چاپ پوستر

اولویت اصلی یک پوستر متوجه کردن افراد برای یک رویداد خاص است. اطلاعات كليدي پوستر باید به آسانی از فاصله دور خوانده شود تا افراد را به سمت خود بکشد و باقی اطلاعات در سلسله مراتب خود در متن ایجاد شود.

وقتی صحبت از طراحی پوستر می شود می توانید متن را به عنوان سه لایه مجزا تصور کنید:

  1. عنوان: این عنصر اصلی (و بزرگترین) متن در طراحی است. عنوان متن می تواند بخشی از اثر هنری طراحی ما باشد یا خود به تنهایی اثر هنری طراحی پوستر ما باشد. برای عنوان پوستر یک فونت خوانا و جذاب انتخاب کنید که بتواند توجه افراد را به خود جلب کند.
  2. جزئیات اصلی: چه چیزی، چه زمانی، کجا؟ به این سوالات در لایه دوم متن پاسخ دهید. شخصی که مشتاق شده تا پیشنهاد روی پوستر شما را انجام دهد به چه اطلاعاتی نیاز دارد؟ اطلاعات را در این بخش به صورت مختصر و مفید تهیه کنید. در مورد اندازه متن، دو گزینه وجود دارد: اندازه را تقریبا به اندازه نیمی از عنوان اصلی کوچک کنید یا از همان فونت بزرگ استفاده کنید و برای تمایز از عنوان از تکنیک های دیگری(مانند رنگ متفاوت) استفاده کنید. (این کار بستگی زیادی به اهمیت متن انتخابی شما دارد)
  3. متن کوچک: لایه آخر با فونت کوچک. این بخش شامل تمام اطلاعاتی است که شخصی که پوستر را مشاهده می کند برای انجام آن کار (شرکت در غرفه خاص، مشاهده فیلم خاصی، شرکت در سمینار و…) به آن نیاز دارد.

2. تقویت کنتراست تصویر

طراحی و چاپ پوستر

پوستر باید بتواند فقط با یک نگاه توجه شخص را به خود جلب کند. تضاد زیاد بین عناصر طراحی می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. یک پالت رنگ یکنواخت با طیف کم رنگ را فراموش کنید. از طراحی بولد و برجسته و رنگ های متنوع استفاده کنید. طراحی پوستر امکان بسیار خوبی برای امتحان کردن یک فونت یا پالت رنگی خیلی خاص است که ممکن است برای سایر پروژه ها بسیار دیوانه وار باشد. این را حتما امتحان کنید.

به یک پس زمینه رنگی بزرگ نیز فکر کنید. بسیاری اوقات طراحان پوستر با یک پس زمینه سفید طراحی را شروع می کنند. اگر امکانات چاپی شما اجازه می دهد، از یک پس زمینه رنگی با رعایت اضافه رنگی (bleed) کامل استفاده کنید تا پوستر شما از باقی موارد کاملا متمایز شود.

3. اندازه و مکان را در نظر بگیرید

طراحی و چاپ پوستر

این مورد مهمی است که پوستر شما قرار است در کجا نصب شود؟ این عوامل از چندین طریق تاثیرگزارند، شامل اندازه پوستر (احتمالاً نسبت ابعاد)، درهم ریختگی بصری در اطراف پوستر و یا اینکه افرادی که آن را می بینند از آن استقبال خواهند کرد؟

دانستن اینکه طرح در کجا قرار خواهد گرفت می تواند در انتخاب چگونگی ایجاد آن به شما کمک کند. تضاد بصری نه تنها در طراحی شما مهم است بلکه یک عامل خارجی مهم نیز هست. به این مورد فکر کنید: اگر پوستر شما قرار است روی یک دیوار سبز آویزان شود، مطمئنا نمی خواهید که با پوستری سبز رنگ طراحی خود را روی این دیوار محو کنید!

4. یک نسخه کوچک درست کنید

طراحی و چاپ پوستر

در حالی که طراحی پوستر در درجه اول یک پروژه چاپی است، نسخه های کوچکی نیز طراحی کنید که می تواند در سایر نقاط مورد استفاده قرار گیرند. یکی از اصول اساسی بازاریابی را به خاطر بسپارید: ” افراد برای بخاطر سپردن چیزی نیاز به 20 بار مواجهه با آن را دارند” چندین نسخه پوستر می تواند به شما در رسیدن به همین هدف کمک کند.

  • ابعاد تصویری را کوچک کنید که بتواند در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.
  • یک کارت پستی یا ابعاد پاکت نامه تهیه کنید که بتواند به افراد داده شود.
  • طراحی یک لندینگ پیج متناسب با پوستر را در وبستایت خود درنظر بگیرید.
  • نسخه ای را طراحی کنید که از طریق ایمیل ارسال شود.

5. از یک عنصر تصویری بزرگ استفاده کنید

طراحی و چاپ پوستر

چه عکس، چه تصویر و چه متن را انتخاب می کنید نکته کلیدی یک تصویر غالب است. و دقیقاً مثل متن، باید از فاصله دور قابل خواندن باشد.

هنگام طراحی پوستر، خوب فکر کنید. تصویر کلوزآپ از چهره یا عناصر بصری دیگر، تصاویر یک مورد خاص، یک صحنه آشنا با فاصله کانونی شارپ، یک تایپوگرافی تازه با جذابیت زیاد. بعد از انتخاب تصویر، در مورد عناصر لایه بندی دقت کنید. متن و تصاویر باید تضاد کافی داشته باشند تا به طور مستقل قابل خواندن باشند.

6. از فضای خالی زیادی استفاده کنید

طراحی و چاپ پوستر

هنگامی که صحبت از طراحی پوستر است، از فاصله ها به شکلی اغراق آمیز بین عناصر استفاده کنید. در ابتدا ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما فاصله های زیاد بین عناصر تأثیر بصری و خوانایی در فاصله زیاد را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

در طراحی پوستر چند نقطه وجود دارد که فضای خالی اضافی می تواند شگفتی بسازد:

  • فاصله بین حروف. حروف بهم چسبیده از فاصله دور کاملا تار دیده می شوند.
  • بین خطوط متن.
  • اطراف حاشیه داخلی برگه.
  • بین انواع مختلف عنصرهای طراحی، مانند تصاویر و متن.
  • دور تا دور مهمترین عنصر طراحی. چه چیزی را می خواهید مردم در ابتدا ببینند؟

7. ایجاد واکنشگرایی (استفاده از بارکد)

طراحی و چاپ پوستر

هدف هر پوستر این است که مردم را در مواجهه با چیزی قرار دهد. بیشتر این تماس ها شامل دعوت کردن شخصی به انجام کاری مانند سمینار، نمایشگاه، فیلم یا هر رویداد دیگری است. به همین دلیل “درخواست واکنش متقابل” بسیار مهم است. به همان شیوه ای که از درخواست واکنش در وبسایت یا اپلیکیشن خود استفاده می کنید در اینجا هم استفاده کنید. سطح بالایی از طراحی را به آن اختصاص دهید.

تفاوت این مورد در پوستر و طراحی وبسایت ممکن است به همین سادگی نباشد. (در وب سایت ها “ثبت نام” یا “ایمیل به ما” اقدامات متداولی است که نمی توانید در پوستر انجام دهید). وقتی کاملا بدانید کاربران هنگام دیدن پوستر قرار است چه کاری انجام دهند، می توانید “درخواست واکنش” را طراحی کنید. یکی از رایج ترین این موارد استفاده از QR کد است. طراحی بارکد و درخواست برای اسکن کردن آن برای دیدن اطلاعات بیشتر یا ورود به صفحه خرید یا ثبت نام می تواند بسیار هوشمندانه باشد.

8. با تایپوگرافی فوکوس ایجاد کنید

طراحی و چاپ پوستر

طراحی پوستر یکی از جاهایی است که با تایپوگرافی زیبا می توانید دیوانه وار عمل کنید. برخی از بهترین پوسترها فقط با متن و رنگ ساخته می شوند ، بدون هیچ گونه تصویر و عکسی.

همان اصول تایپوگرافی را در نظر داشته باشید که می خواهید با هر پروژه دیگر انجام دهید. این جا زمان استفاده از 10 قلم در یک برگه نیست. استفاده از فونت های جسورانه تر، عریض تر و بزرگتری که می توانید با آن ها احساس راحتی پیدا کنید را امتحان کنید.

با تایپوگرافی، لحن پروژه را تعیین کنید. از فونتی استفاده کنید که خلق و خوی مناسبی را برای این رویداد نشان می دهد. این کار ممکن است در ابتدا کمی چالش برانگیزباشد، اما می تواند یک تمرین کاملاً انرژی بخش باشد.

9. از تکنیک های چاپی خاص استفاده کنید

طراحی و چاپ پوستر

بسته به موقعیت مکانی و مخاطب پوستر شما، از تکنیک های خاص چاپی می توان استفاده کرد. کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید روی کاغذ انجام دهید که روی پروژه های دیجیتالی امکان آن را ندارید. این کار ممکن است فرصتی مناسب برای امتحان کردن مواردی مانند چاپ برجسته، چاپ طلاکوب، چاپ UV و سایر تکنیک های خاص چاپی باشد

بسیاری از این تکنیک ها معمولاً در پروژه ها یا رویدادهای سطح بالا با هزینه های زیاد و پرستیژ خاص استفاده می شود.

قبل از اینکه روی هر تکنیک ویژه ای کار کنید با چاپخانه مورد نظر خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که آنها می توانند چاپی را در اندازه و شیوه مورد نظر شما تهیه کنند. وقتی صحبت از تکنیک های چاپ می شود، ملاحظات هزینه ای نیز مطرح می شوند زیرا برخی از فرآیندهای چاپ بسیار گران هستند. بنابراین قبل از شروع طراحی، حتماً بودجه مورد نظر خود را جهت چاپ پوستر بررسی کنید.

10. از طراحی خود لذت ببرید

طراحی و چاپ پوستر

پوستر جایی است که طراحان می توانند در طراحی آن آزادانه لذت ببرند. در حالی که موارد زیادی برای فکر کردن و در نظر گرفتن وجود دارد، پوستر جایی است که می توانید قوانین را زیر پا بگذارید و کمی دیوانه وار طراحی کنید.

بنابراین به دنبال آن بروید. کاری را انجام دهید که می خواهید انجام دهید یا از این فرصت استفاده کنید تا یک تکنیک یا مهارت جدید را یاد بگیرید. تخیل خود را بکشید تا چیزی جدید و تازه ایجاد کنید. هدف یک پوستر جلب توجه از دور است؛ خلاق باشید!

نتیجه گیری

در عصری که بحث های بسیار زیادی پیرامون طراحی وب سایت ها و اپلیکیشن ها وجود دارد ، هنر طراحی پوستر معمولا یک یادآوری مهم است. طراحی پوستر می تواند سرگرم کننده باشد و فضای کافی برای تقویت طراحی شما ایجاد کند.

پوسترها می توانند تقریباً برای هر پروژه ای به شیوه های مختلفی عمل کنند. پوستر ها قالبی عالی برای تبلیغ هستند و می توانند پیام شخصی، شغلی یا تبلیغ مشتری های شما را در معرض توده مردم قرار دهند.

اگر فکر می کنید مهارت یا زمان کافی را برای طراحی پوستر خود ندارید نگران نباشید، می توانید با مراجعه به صفحه چاپ پوستر خانه چاپ و گرافیک کلیه مراحل طراحی و چاپ پوستر خود را به ما بسپارید و پوستری زیبا، حرفه ای و جذاب از ما تحویل بگیرید.

منبع: designshack

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products