چاپ دیجیتال سریع

چرا چاپ دیجیتال سریع را انتخاب کنیم؟

در این مقاله درباره‌ی چاپ دیجیتال می‌خوانیم، ویژگی‌های مهم آن را می‌شناسیم، با مزایای انتخاب این نوع چاپ آشنا می‌شویم، از کاربردهای چاپ دیجیتال در صنایع مختلف آگاه می‌شویم و در نهایت به سوالات متداول در مورد چاپ دیجیتال پاسخ می‌د هیم.

چاپ دیجیتال چیست؟

اگر نام چاپ دیجیتال را تا به حال نشنیده اید یا آشنایی مختصری با این نوع چاپ دارید بهتر است در ابتدا با مفهوم چاپ دیجیتال آشنا شویم. چاپ دیجیتال فرآیند چاپ تصاویر دیجیتالی (فایل عکس با فرمت های مختلف jpg یا pdf یا …) است که به طور مستقیم بر روی انواع مختلف کاغذ و مقوا انجام می‌شود. برخلاف چاپ افست، در چاپ دیجیتال سریع نیازی به صفحه چاپ نیست، پرونده‌های دیجیتال مانند PDF یا  دیگر فایل‌های تهیه شده برای چاپ را می‌توان مستقیما از رایانه به چاپگر های دیجیتال فرستاد تا روی کاغذ، کاغذ عکس، مقوا و سایر بسترهای کاغذی چاپ شود.

دستگاه های چاپ دیجیتال می‌توانند روی همه چیز از جمله کارتن ضخیم ، کاغذهای سنگین وزن (گرماژ بالا) و کارتن های تاشو فرآیند چاپ را انجام دهند.

در سرتاسر جهان، ما به زندگی پر سرعت عادت کرده‌ایم ، اما مطمئن باشید که چرخش‌های سریع به معنای کاهش در کیفیت نیست. تمام مراکز طراحی و چاپ دیجیتال به بهترین چاپگرهای دیجیتال و فناوری چاپ موجود مجهز هستند، بنابراین می‌توانید از مواد چاپی کاملاً رنگی و خارق العاده استفاده کنید که نه تنها خواسته شما را برآورده می‌کند بلکه بسیار عالی  به نظر می رسند و سریعا در اختیار شما قرار می‌گیرند.

گزینه های چاپ دیجیتال سریع راه حلی مدرن و مناسب برای تیراژ بسیار کم تا زیاد چاپ کارت ویزیت، بروشور، کتاب، پوستر و موارد دیگر است. با سپردن چاپ ، مونتاژ و تحویل طرح ها ، کتابچه های راهنمای آموزشی و جزوات به تیم‌های متخصص می‌توانید چاپی با کیفیت بالا داشته و نتیجه کار را همیشه به موقع دریافت کنید.

 اگر در مورد چاپ دیجیتال کتاب دوست دارید بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنم مقاله ما را با عنوان راهنمای چاپ کتاب را از دست ندهید

چاپ لارج فرمت
چاپ پلات با لارج فرمت (مخصوص پروژه های چاپی عریض مانند پوستر)

فناوری چاپ دیجیتال

اکثر چاپخانه های دیجیتال از زمان پیدایش خود از فناوری مبتنی بر تونر استفاده می‌کردند و با پیشرفت سریع این فناوری، کیفیت چاپ مطابق با پرس‌های افست بود.

در سال های اخیر، فناوری جوهر افشان دسترسی به چاپ دیجیتال سریع را فراهم کرده است و همچنین چالش های هزینه و کیفیت را که امروزه ارائه دهندگان چاپ با آن روبرو هستند را ساده کرده است.

چرا چاپ دیجیتال سریع

گاهی ارزش زمان شما از هزینه و پول بسیار مهم‌تر است پس در این مواقع چاپ دیجیتال به کمک شما می‌آید و در صرفه جویی زمان کمک شایان توجه‌ای به شما می‌کند.

از مزایای فن آوری چاپ دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید رنگ به طرز چشمگیری بهبود یافته است.
  • مطابقت بهتر رنگ PMS
  • تصاویر واضح تر
  • اندازه بروشور بزرگتر
  • سرعت بسیار بالاتر
  • امکان چاپ بر روی مقوا و کارتن

ویژگی چاپ روی چاپ این ویژگی برای کارهای مخصوصی مثل کارت پستال ، بروشور و کارت ویزیت مهم است. مواد سنگین تر ، ماندگاری مناسب برای دعوت نامه های ویژه ، نامه های پستی و سایر مواد را فراهم می‌کند و آن را به بهترین گزینه برای پروژه های مهم تبدیل می‌کند.

چاپ پوستر (پلات)
چاپ پوستر

رنگ زنده بر روی مواد سنگین

چاپ دیجیتال پروژه های شما می‌تواند در نهایت محصولات مشتریان خود را بهتر نشان دهد و هزینه کمتری نیز داشته باشد، این چاپ با ایجاد تعادل بین تیراژ چاپی، سرعت بالا، کیفیت عالی و قیمت مناسب در نهایت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های شما خواهد شد.

فناوری های به کار رفته در چاپ دیجیتال باعث می شود رنگ های چاپ شده طرح شما درخشان و زنده بوده و وقتی کارت ویزیت یا بروشوری که با چاپ دیجیتال، چاپ شده و رنگ های زنده دارد، رنگ آن کمرنگ نمی‌شود و از بین نمی‌رود را به مشتریان و همکاران خود دهید می توانید به آسانی آنان را تحت تاثیر قرار داده و به رونق کسب و کار خود کمک کنید.

رنگ های دقیق چاپ دیجیتال
رنگ های دقیق شاداب و زنده چاپ دیجیتال

چه شرکت هایی از چاپ دیجیتال استفاده میکنند؟

جواب مختصر به این سوال تمام شرکت هاست. امروزه تقریبا هر شرکتی که نیاز به کار چاپ سریع دارد به سراغ چاپ دیجیتال می‌آید. محصولات چاپی مثل فاکتور رسمی، سربرگ، انواع کارت ویزیت، سررسیدهای تبلیغاتی، بنر، پوستر و بروشور محصولات و … از مهم ترین ملزومات تقریبا تمامی شرکت هاست.

از همراه اول و ایرانسل گرفته برای شرکت در نمایشگاه تلکام، شرکت‌های بزرگ برای ارائه سمپل و چاپ برند بوک و تقویم داخلی تا شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ برای ارائه نمونه چاپی سریع به مشتریان خود و هر برند یا شخصی که نیاز به کیفیت و صرفه جویی در زمان و قیمت کم در تیراژ پایین دارد.

برای دیدن نمونه هایی از شیوه تبلغاتی مبتنی بر چاپ می‌توانید نگاهی به مقاله دو نمونه از بهترین تبلیغات چاپی بیاندازید.

10  شرکت برتر چاپ دیجیتال در جهان

10 شرکت برتر چاپی در سال  2020  به ترتیب رتبه، نام شرکت و دفتر مرکزی در ادامه معرفی شده است.

  1. آر آر دونلی | شیکاگو
  2. کوآد | ساسکس
  3. ارتباطات LSC | وارنویل
  4. شرکت تیلور | N. مانکاتو
  5. سیمپرس | والتام
  6. Transcontinental Inc. | مونترال
  7. Cenveo Enterprises | استمفورد
  8. راه حل های مالی دونلی | شیکاگو
  9. گروه CJK | Brainerd
  10. موندی آمریکای شمالی | جکسون
پرسش های چاپ

پرسش های متداول

آیا سرعت چاپ از کیفیت کار کم می کند؟

بطور خلاصه خیر، اما…
هیچ سوالی بدون دلیل به وجود نمی‌آید، این سوال در بین مشتریانی که می خواهند از چاپ دیجیتال استفاده کنند نیز رایج است. دلیل این ابهام شروع کار چاپ دیجیتال است، شاید ۱۰ سال پیش که هنوز دستگاه های جدید چاپ دیجیتال وارد ایران نشده بود سرعت این نوع چاپ از کیفیت در مقابل افست به طور چشمگیری می‌کاست اما امروزه با دستگاه های پیشرفته که در اختیار مراکز چاپ است چاپ دیجیتال از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و در پاسخ به این سوال می‌توانیم به راحتی بگوییم خیر، سرعت از کیفیت کار نمی‌کاهد.

چاپ دیجیتال چقدر طول می کشد؟

8 تا 45 ثانیه
به طور معمول، هر برگ چاپ دیجیتال بسته به گرماژ برگه و میزان رنگ می تواند از 8 تا 45 ثانیه زمان لازم داشته باشد. در خانه چاپ و گرافیک برای اکثر محصولات کل کار چاپی شما شامل چاپ، پوشش چاپ و برش در 2 ساعت قابل انجام است.

چاپ شخصی در چاپ دیجیتال به چه معناست؟

قابلیت ایجاد تغییرات کوچک در هر نسخه از چاپ را چاپ شخصی یا سفارشی می‌گویند. این بدان معناست که مثلا شما می‌توانید هر کتاب خود را تقدیم به شخصی خاص و یا هر کارت دعوت را به نام فردی مشخص چاپ کنید.

آیا می‌توانم نیم ساعت دیگر برگردم؟

البته که کار چاپ با کپی فرق دارد اما زمان تحویل کار بسته به تعداد نسخه چاپ مشخص می‌شود و اگر فقط یک نسخه چند صفحه‌ای می‌خواهید احتمالا می‌توانید نیم ساعت دیگر کار خود را تحویل بگیرید.اکثر کارهای چاپی در خانه چاپ و گرافیک بصورت 2 ساعته قابل انجام است.

چه کسی چاپ دیجیتال را اختراع کرد؟

بنی لاندا
بنی لاندا ، مبتکر ایده پرداز و دارنده 800 اختراع ثبت شده در سراسر جهان ، در سال 1993 ، هنگام رونمایی از چاپگر E-Print 1000 ، اولین دستگاه چاپ رنگی دیجیتال ، مسیر صنعت چاپ را در IPEX تغییر داد. وی به عنوان پدر چاپ دیجیتال شناخته می‌شود.

نتیجه گیری

چاپ دیجیتال، چاپی به روز و مدرن است که با ورود دستگاه‌های جدید چاپ از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما در تیراژهای کم تا تقریبا بالا می‌شود. بسیاری از شرکت ها این روزها دیگر از چاپ افست استفاده نمی‌کنند و گزینه چاپ دیجیتال را انتخاب  مناسب‌تری می‌دانند.

چرا خانه چاپ و گرافیک

این مجموعه با دارا بودن مدرن ترین دستگاه های چاپ دیجیتال رنگی با کیفیت عالی و شادابی رنگ ها برای چاپ روی انواع کاغذ با گرماژ متفاوت امکان چاپ تقریبا تمامی پروژه های چاپی شما را داشته و کارهای شما را با بالاترین سرعتی که تاکنون تجربه نکرده اید به دست شما می رساند. همچنین پرینترهای تک رنگ و مخصوص چاپ کتاب با بالاترین سرعت و کیفیت آماده چاپ کتاب، جزوه و کتابچه های شماست. از دیگر خدمات ما می توان به چاپ پلات در عرض های گسترده لارج فرمت، انواع پوشش های لمینت و سلفون،انجام انواع برش های مستقیم و نیم تیغ و انواع صحافی منگنه، چسب گرم و سرد و جلد سخت سلفونی و گالینگور اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products