چاپ تراکت و بروشور

دو نمونه از بهترین تبلیغات چاپی

اگر به دنبال راهی برای افزایش فروش محصولات خود هستید، بایستی آن ها را در معرض دید قرار دهید و تا وقتی کالای با کیفیت شما دیده نشود خریده نخواهد شد! در این مقاله از خانه چاپ و گرافیک به بررسی دو مورد از مهترین و کم هزینه ترین شیوه های تبلیغاتی خواهیم پرداخت، آن ها را با یکدیگر مقایسه کرده تا برای برندینگ و شناساندن محصول خود به مشتریان بهترین انتخاب را داشته باشید.

تبلیغات کاغذی

تبلیغات کاغذی یکی از مهمترین شیوه های تبلیغاتی برای معرفی و شناساندن محصول و برند شما به مشتریان و همکاران شماست. دو مورد از مهمترین ابزارهای تبلیغات چاپی، بروشور و تراکت هستند. تفاوت اصلی این دو بیشتر مربوط به شیوه بازاریابی شماست، اینکه در چه مقیاسی قصد تبلیغات دارید، قصد جذب مشتریان جدید را دارید یا حفظ مشتریان قدیمی، اینکه محصول شما مناسب عموم مردم است یا مشتریان خاصی در نظر دارید و … برای انتخابی مناسب تر با خصوصیات هر کدام از این برگه های چاپی آشنا خواهیم شد.

چاپ بروشور

منو بروشوری
چاپ بروشور روی انواع کاغذ

بطور ساده به هر برگه ای که اطلاعات محصولی روی آن چاپ شود بروشور می گویند. بروشور ها در دو حالت کلی مورد استفاده قرار می گیرند: بروشور اطلاعات ضروری و بروشور تبلیغاتی.

بروشور های اطلاعات ضروری، به برگه های چاپ شده ای می گویند که اطلاعات ضروری محصول مانند شیوه و شرایط استفاده، نکات مهم و … روی آن چاپ می شود و درون بسته بندی کالا قرار داده می شود. در این بروشور ها معمولا از کاغذهای نازک، سایز کوچک و بدون پوشش استفاده می شود که علاوه بر هزینه پایین درون بسته بندی محصول به آسانی جا شود.

بروشور های تبلیغاتی برگه های هستند که شامل عکس با کیفیت محصول و اطلاعات کلیدی آن باشند که برای معرفی محصول به مشتریان بالقوه داده می شود. این بروشور ها به دلیل ماهیت تبلیغاتی خود بایستی علاوه بر بهره مندی از طراحی جذاب و گیرا، روی کاغذی لوکس و مقاوم چاپ شوند. بروشور های تبلیغاتی نماینده ای برای محصولی خاص هستند بنابراین برای طراحی آن ها باید از عکس های با کیفیت و واقعی محصول استفاده کرده، نکات کلیدی متن آن به دقت انتخاب شود و برای چاپ آن ها بایستی از کاغذی با کیفیت، چاپی تمام رنگی و پوشش های مقاوم و زیبا استفاده کرد.

بروشور سه لت

در صورتی که می خواهید از اطلاعات و تصاویر زیادی روی بروشور استفاده کنید بهتر است برای بروشور خود خط تا در نظر بگیرید. برای خوانایی و زیبایی بیشتر بروشور شما بهتر است که هر بخش از اطلاعات روی یک لت قرار بگیرد. متناسب با نوع تصاویر و اطلاعات محصول شما می توانید از بروشور های دو لت، سه لت و … استفاده کنید.

چاپ تراکت

چاپ دیجیتال تراکت
تراکت کرافت خاص

تراکت ها روشی مستقیم برای دیده شدن هستند، این برگه های کوچک چاپی معمولا بصورت گسترده در سطح محل یا شهر پخش می شوند و در مدت کوتاهی اطلاع رسانی محصول شما را انجام می دهند. به دلیل پخش در تیراژ بالا معمولا در چاپ آن ها از کاغذهای نازک، ارزان قیمت و چاپ یک رو استفاده می شود.

مهمترین عامل برای تبلیغات با پخش تراکت، توجه به میزان بازدهی آن است. باید تراکتی پخش کنید که بتواند بالاترین بازدهی را برای شما داشته باشد. اینکه از تراکتی ده ها هزار عدد چاپ کرده و بدون توجه به بازدهی آن بصورت گسترده پخش کنید تا در کف خیابان ها لگد شده و انتظار معجزه داشته باشید اشتباه بزرگ بازاریابی شما خواهد بود و تنها عایدی آن اتلاف انرژی و هزینه خواهد بود.

برای افزایش بازدهی یک تراکت بایستی علاوه بر استفاده از یک طراحی زیبا و چشمگیر که رهگذران را به خود جلب کند، از چاپی با کیفیت و رنگ بندی مناسب استفاده کنید. استفاده از رنگی درخشان و جذاب در کنار یک طراحی منحصربفرد بازدهی کار شما را چندین برابر خواهد کرد.

برای بررسی میزان بازدهی تراکت باید از تکنیک تیراژ کم استفاده کرد. در این شیوه، از هر تراکت با طراحی های گوناگون تیراژ پایینی چاپ می شود و در نقاط مختلف پخش می شود. سپس بالاترین بازدهی را برای چاپ گسترده انتخاب می کنید. از این تکنیک می توانید برای چاپ یک طرح روی کاغذهای متفاوت نیز استفاده کرد و بهترین کاغذ را برای چاپ تبلیغات خود انتخاب کنید. بطوری که بجای کاغذ نازک تحریر می توانید از گلاسه براق، کرافت خاص یا هر کاغذی که تراکت شما را چشمگیر کند استفاده کنید.

چاپ دیجیتال تراکت به شما کمک می کند که از هر تراکت با هزینه مناسب در تیراژ بسیار پایین چاپ کنید، بالاترین بازدهی را داشته باشید و مجبور نباشید کار خود را بدون آزمون و خطا با هزاران عدد تراکت با بازدهی پایین شروع کنید و در قبال هزینه های پرداختی کمترین عایدی را داشته باشید.

تراکت یا بروشور؟

همانطور که در توضیحات بالا خواندید هر دو این شیوه های تبلیغات چاپی، از ضروریات برندینگ و تبلیغات محصولات شما هستند و انتخاب آن ها بیشتر به نوع استفاده شما مربوط می شود. بروشور ها برای ارائه اطلاعات محصول به مشتریان بالقوه کاربرد داشته و با ظاهر با کیفیت و زیبای خود محصول شما را با کیفیت نشان خواهند داد و موجب جذب مشتریان جدید خواهند شد. در کنار آن تراکت ها برای تبلیغات گسترده و دیده شدن محصول شما بین عموم مردم کاربرد خواهد داشت و برای افزایش بازدهی آن نباید از ارزانترین کاغذ ممکن استفاده کرد. کمی خلاقیت طراحی، استفاده از چاپ با کیفیت روی کاغذی خاص و چاپ کم تیراژ بازدهی تراکت شما را چندین برابر کرده و به صرفه جویی در هزینه های شما محسوب می شود.

برای آشنایی بیشتر با چاپ دیجیتال، انواع کاغذ، مشاهده سایر شیوه های تبلیغات چاپی، مشاهده قیمت ها و مشاوره رایگان طراحی و چاپ با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products