رول آپ نمایشگاهی

طراحی بنر استند رول آپ

طراحی چشمگیر بنر برای نصب روی استند رول آپ نمایشگاهی

چطور با طراحی حرفه ای استند رول آپ در نمایشگاه ها بدرخشید

یک استند رول آپ خوب (بنر های رول شونده) اگر به درستی طراحی شود پیام شما و محصولتان را به خوبی منتقل می کند. در این مقاله با چند نکته و ترفند آشنا می شوید تا بتوانید بهترین بنر را برای استند رول آپ خود طراحی کنید.

چاپ استند رول آپ

قبل از اینکه به طراحی بنر استند رول آپ بپردازیم بایستی به نوع چاپ و کیفیت بنر نصب شده روی آن اشاره کنیم این نکته بسیار مهم است که بنری با کیفیت چاپ بالا داشته باشید که به سرعت و آسان برپا شود. هنگام برپایی غرفه های نمایشگاهی یا سمینارهای مرتبط با فروش محصولات وقت زیادی برای راه اندازی و آماده سازی ندارید. این بنر ها در کمتر از 30 ثانیه برپا و نصب می شوند. تنها کافی است آن ها را روی محل مورد نظر قرار داده و بنر را به سمت بالا بکشید و محکم کنید. به همین دلیل رول آپ ها به یکی از ارکان جدا ناشدنی نمایشگاه ها تبدیل شده اند و برای نصب بنر از مناسب ترین گزینه ها محسوب می شوند. حال به نکاتی که بایستی در طراحی بنری مناسب برای استند رول آپ رعایت شود می پردازیم.

چاپ رول آپ نمایشگاهی
چاپ رول آپ نمایشگاهی

جذابیت

شما وقت زیادی برای جذب مخاطب با بنر خود ندارید، در نهایت چند ثانیه به بنر شما نگاه می شود پس باید از همین چند ثانیه استفاده کنید. از نوشتن نام طولانی شرکت یا آدرس اینترنتی یا هر متن طولانی دیگری روی بنر خودداری کنید. یک عکس جذب کننده، یک عنوان یا متن کوتاه با فونت بزرگ و جذاب کافی است. بخصوص اگر قصد معرفی محصول جدیدی دارید و می خواهید بنرتان چشمگیر باشد باید آن را در ارتفاع چشم بینندگان قرار دهید.

80 درصد احتمال موفقیت و تاثیرگزاری بنر شما به همین عبارت کوتاه بستگی دارد پس نیمی از زمان نوشتن محتوای بنر را صرف پیدا کردن همین عنوان جذاب کنید. از ارائه پیام های متعدد در بنر خوددرای کنید. مهم ترین پیامی که می خواهید با بنر رول آپ خود بدهید را انتخاب کنید و با نمایش آن روی بنر بینندگان را جذب کنید.

طراحی استند رول آپ
طراحی استند رول آپ

ایجاد صمیمیت

در زندگی واقعی اگر کسی به شما لبخند بزند، شما نیز معمولا به او لبخند خواهید زد. از این رفتار استفاده کرده و چیزهای جذابی به بنر خود اضافه کرده تا لیخند افراد را برانگیزید. از یک عکس یا متن خنده دار گرفته تا یک جمله روحیه بخش و خوشحال کننده. هر چیزی که موجب برانگیخته شدن حس خوشحالی یا راحتی بینندگان با محصول شما شود. به محض اینکه مخاطب با بنر شما ارتباط برقرار کند احتمال اینکه به آنچه تبلیغ می کنید روی بیاورد هست.

عکس و تصاویر

هر تصویری که برای بنر خود انتخاب می کنید این نکته را در نظر داشته باشید که این تصویر با مخاطب هدف شما به خوبی ارتباط برقرار کند و کاملا نمایانگر برند و هویت بصری مجموعه شما باشد. از تصاویر جذاب برای بنر خود استفاده کنید مخصوصا اگر کالا یا محصولی تبلیغ می کنید تصاویر بایستی درگیر کننده و گیرا باشند. استفاده از یک عکاس حرفه ای برای تقویت ارائه بصری شما بسیار مفید خواهد بود. اجازه دهید تا تصاویر بجای شما صحبت کنند، چون طراحی خوب، خوب می فروشد.

اگر از عکاس حرفه ای استفاده نمی کنید، حداقل مطمئن شوید که تصاویر شما با کیفیت 300dpi و بصورت CMYK آماده چاپ ذخیره شوند. هیچوقت تصاویر را از اینترنت دانلود نکنید و مستقیم در طراحی خود قرار دهید زیرا طراحی شما بی کیفیت و بصورت RGB ذخیره خواهد شد. همواره به یاد داشته باشید که همه تلاش شما برای این است که توجه بینندگان بنر را به سمت محصول خود جلب کنید.

ساده سازی

بنر شما بایستی برجسته و چشمگیر باشد و بتواند جلب توجه کند. بجز نام محصول یا شرکت و آدرس اینترنتی (یا شبکه های اجتماعی) قرار دادن عبارتی کوتاه و ساده را در نظر بگیرید، جمله یا عنوان جذابی که در لحظه قابل خواندن باشد. موردی که فکر می کنید مخاطبان حتما باید آن را بدانند. این تمام متنی است که لازم است در بنر خود قرار دهید.

لوگو و آرم

برای نمایش پیام اصلی خود از قیمت بالایی بنر استفاده کنید. همانطور که بالاتر هم اشاره شد بسیار مهم است که پیام اصلی خود را در ارتفاع چشم رهگذران قرار دهید. پس اگر هدف شما برندسازی است لوگو و شعار شرکت، تصویر محصول یا هرچیزی که مهم ترین بخش بنر شما را شامل می شود را در سطح چشم بینندگان قرار دهید تا هنگام عبور کردن از کنار آن بتواند توجه آنان را جلب کند.

رنگ ها

هنگام طراحی بنر برای استند رول آپ اجازه بدهید رنگ ها دوست شما باشند و در تمام طراحی جست و خیز کنند. رنگ ها می توانند باعث برجسته شدن بنر شما در یک نمایشگاه شوند البته در انتخاب رنگ ها هارمونی و تناسب رنگی با هویت بصری و لوگوی خود را در نظر داشته باشید. همچنین در انتخاب رنگ پس زمینه بنر به متن ها و عکس های روی بنر توجه کنید تا با هارمونی رنگی متناسب و کنتراست بالا بنری ایده آل طراحی کنید. رنگ پس زمینه بایستی به شکلی انتخاب شود که تمامی عکس ها واضح بوده و متن ها به آسانی خوانده شود. رنگ های روشن مانند قرمز و نارنجی می تواند در جلب توجه بینندگان موثر باشند. اما در استفاده از رنگ سفید و زرد در کنار هم دقت داشته باشید که در خوانایی بنر از فاصله دور تاثیر منفی می گذارد.

اطلاعات تماس

آخرین نکته ای که هنگام طراحی استند رول آپ خود بایستی در نظر داشته باشید اطلاعات تماس شماست. این مورد به ویژه در نمایشگاه هایی با بینندگان زیاد که امکان صحبت با همه آن ها امکان پذیر نیست بسیار مهم است. اینکه بدانند چطور با شما ارتباط برقرار کرده و اطلاعات بیشتری درباره محصولات شما به دست بیاورند یا اینکه چطور از خدمات شما استفاده کنند. نام وبسایت، شماره تماس و آدرس ایمیل خود را وارد کنید (یا حداقل یکی از این موارد). نشانی شبکه های اجتماعی محبوب در صنف یا جامعه خود مثل اینستاگرام و تلگرام برای ارتباط راحت با مشتریان بسیار ضروری است. آدرس کانال برای دیدن محصولات جدید یا قیمت آن ها و نشانی ارتباط مستقیم برای پشتیبانی محصول در شبکه های اجتماعی امروزه بسیار کاربردی و مهم شده است.

در طراحی استند رول آپ بعدی خود این نکات را مدنظر قرار داده و بنری چشم گیر و برجسته طراحی کنید تا محصولتان به خوبی بدرخشد.

برای مشاهده انواع مدل های استند رول آپ و قیمت هر کدام می توانید از صفحه استند رول آپ خانه چاپ و گرافیک بازدید نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products