چاپ دیجیتال کتاب

چاپ دیجیتال کتاب، انتخابی هوشمندانه یا اشتباه؟

وقتی صحبت از چاپ کتاب دیجیتال می‌شود بلافاصله در ذهن، جدید بودن این روش نقش می‌بندد، روشی که می توان با آن از چاپ یک جلد کتاب را انجام داد، آیا قابل اعتماد است، یا چه تفاوتی با انواع دیگر چاپ دارد. موارد مهم دیگری در این خصوص وجود دارد که باید در مورد آن‌ها بدانیم تا هوشمندانه نوع چاپ کتاب خود را انتخاب کنیم.

همه ما می‌دانیم نوشتن کتاب کاری سخت است پس بعد از به پایان رساندن نوشتن کتاب، ویراستاری و جلب نظر ناشر نباید مرحله آخر آن یعنی چاپ کتاب کاری سخت باشد و نویسنده یا ناشر را به دردسر بیاندازد. پس یک انتخاب درست و هوشمندانه این سختی را از بین می‌برد.

در این مقاله چه می‌خوانیم؟

 در این مقاله درباره‌ی چاپ دیجیتال میخوانیم، با مهم‌ترین موارد مصرف خصوصا در حوزه چاپ کتاب دیجیتال آشنا می‌شویم و معایب و مزایای استفاده از این نوع چاپ را بررسی می‎کنیم.

چاپ دیجیتال برای کتاب
چاپ دیجیتال برای کتاب

درباره چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال فرآیند گرفتن تصویر دیجیتالی و انتقال مستقیم آن به دستگاه چاپ است. این کار شبیه به همان کاری است که شما در چاپگر خانگی خود انجام می‌دهید. به بیان دیگر چاپ دیجیتال یک روش چاپ از یک تصویر مبتنی بر دیجیتال است و به طور مستقیم از کامپیوتر به دستگاه چاپ دیجیتال منتقل می‌شود. تفاوت چاپگرهای حرفه ای موجود در چاپخانه ها و چاپگر کوچک منزل یا اداره شما در سرعت چاپ، کیفیت چاپ و دقت رنگ خلاصه می شود و شیوه کار آن ها مانند هم است.

چاپ فوری کتاب
چاپ فوری کتاب

آیا چاپ دیجیتال کتاب از دیگر چاپ‌ها بهتر است؟

فناوری چاپ دیجیتال به ما امکان چاپ بسیار سریع‌ کتاب‌ را می دهد، که در سایر روش های چاپی کتاب ناممکن است. و در تیراژ پایین بجای چند روز زمان می توان تنها در چند ساعت کتاب خود را آماده تحویل گرفت.

چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست مزایای زیادی برای نویسنده ، ویراستار ، ناشر یا هنرمند دارد و انتخاب منطقی برای پروژه های مدرن، از جمله کتاب با قطع های مختلف، تیراژ پایین، جلد سخت، پروژه های چاپ محدود و نمونه کارها یا سمپل‌های بازاریابی است.

گفتگو با یک نمونه کوچک از متخصصان صنعت نشر،  به سرعت به شما نشان می‌دهد که روند چاپ دیجیتال چگونه است. برای نویسنده / هنرمند / ناشر ، هزینه‌های تنظیم شده مربوط به چاپ دیجیتال هزینه‌های کمتری را فراهم می کند و یک محصول را ثابت و عیننا شبیه نمونه اولیه ارائه می‌دهد. در چاپ دیجیتال می توانید تنها یک نمونه چاپ کنید و در صورت پسندین تیراژ خود را افزایش دهید.

ویرایش در طول فرآیند ساده و کارآمد است. چاپ دیجیتال امکان شخصی سازی هر محصول را فراهم می کند. به عنوان مثال ، کتاب کودک با یک نام خاص، یک صفحه ادای احترام در یک مناسبت خانوادگی یا تبریک تولد ویژه مشتریان

رنگ های استاندارد چاپ کتاب
رنگ های استاندارد چاپ کتاب

مزایای چاپ کتاب دیجیتال چیست؟

با توجه به موضوعاتی که تا اینجا بیان شد به صورت موردی به بیان مزایای چاپ دیجیتال و چاپ کتاب دیجیتال می‌پردازیم، سپس در زیر عنوان های بعدی معایب و موارد مصرف دیگر چاپ دیجیتال را بیان می‌کنیم.

  • استفاده از هر نوع کاغذ و مقوایی

برای مثال اگر کتاب پستی سبک میخواهید، یا می خواهید کتابی لوکس با صفحات ضخیم گلاسه چاپ کنید بهترین انتخاب شما چاپ کتاب دیجیتال است، هم چنین شما هر نوع جلد مقوایی را می‌توانید به عنوان جلد کتاب‌تان انتخاب کنید.

  • استفاده از کاغذ ارزان

همانطور که گفتیم استفاده از انواع مختلف کاغذ در چاپ کتاب دیجیتال ممکن است این موضوع به شما کمک می‌کند بتوانید از کاغذهای ارزان استفاده کرده و هزینه نهایی چاپ خود را مدیریت کنید.

  • روشی آسان و بدون پیچیدگی در چاپ

به دلیل اتصال سریع و آسان کامپیوتر به دستگاه چاپ دیجیتال انجام این نوع چاپ بسیار ساده است.

  • امکان تغییر اطلاعات در حین چاپ و شخصی سازی برخی نسخه های کتاب

ممکن است به هر دلیلی در حین چاپ نیازی به تغییراتی در نسخه های بعدی باشد یا نمونه هایی از چاپ کتاب دیجیتال شما شخصی سازی یا تقدیم به فردی خاص شده باشد، در چاپ دیجیتال امکان این تغییرات وجود دارد.

  • ضایعات کمتر

به دلیل سادگی ضایعات این نوع چاپ کمتر است پس اگر طرفدار محیط زیست هستید انتخاب این نوع چاپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • کد رنگی دقیق در چاپ

برای برند بوک‌ها کد رنگی دقیق و استاندارد یکی از موارد بسیار مهم است، پس اگر می‌خواهید دقیقا رنگی که طراحی شده است برای شما در کار چاپ شود، بهتر است چاپ کتاب دیجیتال را انتخاب کنید.

  • صرفه جویی در وقت

سرعت چاپ و برش یک کار در چاپ دیجیتال کتاب، حدود نیم ساعت است برخلاف دیگر چاپ‌ها که آماده سازی رنگ و… حداقل سه روز طول می‌کشد، پس برای تیراژ پایین و مواردی که زمان حرف اول را برای شما می‌زند این مزیت بسیار حیاتی می‌شود.

  • کیفیت رنگ

چاپ کتاب دیجیتال دارای کیفیت رنگ و چاپ بسیار خوبی روی کاغذهای مختلف است.

  • هزینه کم در چاپ سیاه و سفید

یکی دیگر از مزایای مهم چاپ کتاب دیجیتال هزینه بسیار کم و مقرون به صرفه در چاپ سیاه و سفید است.

  • بدون ایجاد صفحه گران قیمت
  • تصاویر برای چاپ مستقیماً از رایانه شما ارسال می شوند.
  • چند رنگ با استفاده از تونر در همان دستگاه چاپ می شود.
مزایا و معایب چاپ دیجیتال کتاب

معایب چاپ کتاب دیجیتال چیست؟

هیچ گلی بی خار نیست و هیچ روش چاپی نیست که معایب خود را در کنار مزایایش نداشته باشد، پس به مواردی مهم در خصوص معایب چاپ دیجیتال می‌پردازیم تا به توجه به آنها تصمیم گیری بهتری در خصوص چاپ کتاب‌تان داشته باشید.

  • برای تیراژهای بسیار بالا هزینه بیشتر نسبت به دیگر چاپ‌ها بیشتر است.

اگر تیراژ چاپی شما بسیار زیاد است و نگران زمان چاپ آن نیستید، چاپ افست کتاب برای شما بسیار بصرفه تر خواهد بود.

  • اگر کتابی با نمونه رنگ های استاندارد پنتون می خواهید چاپ افست گزینه دقیق تری برای این کار است

موارد مصرف چاپ کتاب دیجیتال را بشناسیم؟

  • چاپ کتاب دیجیتال کم تیراژ
  • مواردی که سرعت اولویت چاپ است.
  • زمانی که رنگ دقیق در چاپ بسیار مهم است
  • نمونه کار یا نمونه اولیه چاپ کتاب دیجیتال
  • دوره های چاپ کوتاه مدت
  • چاپ کتاب‌های سیاه و سفید

نتیجه گیری:

در این مقاله تلاش شد موارد مهمی که در چاپ دیجیتال مطرح است پوشش داده شود چاپ کتاب دیجیتال مزایای غیر قابل چشم پوشی دارد اما در کنار آن معایبی نیز دارد پس با توجه به نوع نیازتان باید تصمیم بگیرید که چه چاپی برای شما در حال حاضر مناسب است. اگر موارد کاربردی دیگری به ذهن شما در خصوص معایب، مزایا و موارد مصرف می‌رسد حتما آنها را با ما در میان بگذارید.

پرسش های متداول

مزیت اصلی چاپ دیجیتال کتاب چیست؟

امکان چاپ در تیراژ بسیار پایین، حتی 1 جلد و سرعت بسیار بالای چاپ

مزیت اصلی چاپ افست کتاب چیست؟

قیمت بسیار مناسب در تیراژ بالا

بالاخره چاپ دیجیتال یا چاپ افست؟

کاملا به تیراژ چاپ کتاب شما بستگی دارد. تا چند صد جلد کتاب، تنها انتخاب شما دیجیتال است و در تیراژ بالاتر می توانید چاپ افست را به دلیل قیمت مناسب تر انتخاب کنید ولی توجه داشته باشید که زمان چاپ شما افزایش پیدا می کند.

برای چاپ یک جلد کتاب، کتاب های سفارشی یا هدیه از چه چاپی استفاده کنم؟

در این موارد تنها انتخاب شما چاپ دیجیتال است. یک روزه کتاب خود را تحویل بگیرید

عجله دارم و صد جلد کتاب فوری نیاز دارم از چه چاپی استفاده کنم؟

با استفاده از چاپ دیجیتال در یک روز تمام کتاب های شما چاپ خواهد شد.

برای چاپ چند هزار جلدی هم چاپ دیجیتال جوابگوست؟

بله اما به دلیل قیمت بالاتر در این تیراژ توصیه نمی شود.

چرا خانه چاپ گرافیک دیجیتال

در خانه چاپ و گرافیک با استفاده از چاپگرهای مدرن مخصوص چاپ کتاب، کتاب شما با بالاترین دقت رنگی، کیفیت و کنتراست بالا چاپ خواهد شد. کیفیت صحافی کتاب شما مطابق با بالاترین استاندارد چاپ کشور خواهد بود و تمامی این موارد در کنار سرعت فوق العاده بالا و قیمت مناسب سبب شده است که این مجموعه به یکی از برترین چاپخانه های مخصوص چاپ کتاب تبدیل شود. وقتی کتاب چاپ شده خود را در دست می گیرید از کیفیت و دقت کار خرسند خواهید شد.

با مراجعه به صفحه چاپ دیجیتال کتاب به آسانی قیمت تمام شده کتاب خود را محاسبه کنید و در صورت داشتن هر گونه پرسشی با ما تماس بگیرید.


منابع:
steubenpressbookmobilegaschprinting

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products