طراحی تقویم تبلیغاتی

ترفندهای مهم طراحی تقویم تبلیغاتی

5 مرحله برای طراحی یک تقویم منحصر به فرد

ما در خانه چاپ و گرافیک، مخصوصا در ماه های بهمن و اسفند تعداد زیادی تقویم سفارشی را برای مشتریان خود چاپ و ارسال می کنیم، و متوجه شده ایم که تقویم های موضوعی بیشترین تأثیر را به عنوان یک دارایی بازاریابی دارند. انتخاب تم ها و تصاویر برای هر ماه از سال می تواند یک چالش باشد، و این یک سوال رایج است که طراحان ما سعی می کنند به آن پاسخ دهند. در اینجا نکاتی از طرف متخصصان طراحی چاپ وجود دارد که به شما کمک می کند در چند مرحله ساده تم های منحصر به فردی برای طراحی تقویم خود ایجاد کنید.


مرحله اول: تم های تقویم ماهانه خود را برنامه ریزی کنید

طراحی تقویم تبلیغاتی


فرقی نمی‌کند رستوران، مطب دندان‌پزشکی یا هر شرکت دیگری را اداره کنید، یک تقویم سالانه اداری شامل تعطیلات سال، روزهای اداری و … برای ساماندهی اهداف میان مدت و بلند مدت شرکت شما بایستی وجود داشته باشد. ابتدا تصمیم بگیرید که چه اهدافی دارید. آیا می خواهید به مشتریان جدید دست پیدا کنید؟ آیا می خواهید رابطه خود را با مشتریان فعلی را مستحکم کنید؟ برای افزایش ترافیک وبسایت یا افزایش آگاهی در مورد یک برنامه جدید در شرکتتان؟
مهم ترین عامل بدون درنظر گرفتن حیطه کاری شما این است که امید دارید چه چیزی را تا پایان سال بدست آورید؟

و در نهایت، چگونه می‌خواهید این موضوع در بازه یک ماهه، شش ماهه و یا تا سال آینده اعمال شود؟ اگر اهداف متعددی دارید که باید در ماه‌های خاصی به آنها دست یابید، می‌توانید مضامین تبلیغاتی خود را برای هر ماه از سال تنظیم کنید.


مرحله 2: تعطیلات و مناسبت ها را درون تقویم درج کنید

روز جهانی نوتلا


موضوع تقویم و اهداف شما باید در انتخاب تعطیلات یا مراسم منعکس شود. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش ترافیک در زمان‌های خاصی از سال است، می توانید در هفته های خاصی برنامه های جشن و اختصاص پاداش در نظر بگیرید و این رویدادهای تبلیغاتی می‌تواند باعث ایجاد علاقه در کارکنان، مشتریان و هکارانتان شود. می‌توانید کد تخفیف را مستقیماً روی تقویم چاپ کنید و فقط در آن هفته یا در آن روز از آن استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید که تعطیلاتی که انتخاب می کنید همیشه نباید مستقیماً با هدف شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، هفته ملی پیتزا از 7 تا 13 ژانویه است، حتی اگر یک پیتزافروشی نیستید، می توانید یک کوپن برای یک پیتزای رایگان از یک پیتزا فروشی در نزدیکی شرکت به مشتریان خود ارائه دهید. این امر با نشان دادن حمایت شما از سایر مشاغل محلی اعتبار مثبتی را در جامعه شما ایجاد می کند. یا اینکه می‌توانید در مناسبت های خاصی برای محصولات مربوط به تعطیلات شرکتی تخفیف ارائه کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع، سعی کنید سازنده بمانید. لازم نیست هر تعطیلاتی برای شما هزینه بر و الزامی باشد اما می توانید آن را برای تصویر خود و مشتریان خود مثبت کنید.
تنوع زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، محدود کردن خود به تنها چند ایده تقویم برای هر ماه می تواند دشوار باشد. اما به یاد داشته باشید که می خواهید این رویدادها را برای مشتریان خود به یاد ماندنی و خاص نگه دارید. در نهایت، تعداد نهایی خود را در حدود یک یا دو رویداد در ماه نگه دارید.


مرحله 3: تم تقویم خود را با چرخه های تجاری خود هماهنگ کنید


هر کسب‌وکاری فصل‌های شلوغ و فصل‌های خلوت خود را دارد، و داشتن ایده‌ای از اوج‌ها و فرودهای شرکت‌تان راه زیادی برای به حداکثر رساندن این رویدادهای تبلیغاتی دارد. چیزی که در همه کسب و کارها وجود دارد شما همیشه حداقل یک زمان از سال را خواهید یافت که نزد کارکنان شما به عنوان “هفته جهنمی” شناخته می شود. و اگر زمانی از سال وجود داشته باشد که نیازی به افزایش ترافیک ورودی نداشته باشید، همین هفته است.
آیا به طور معمول شاهد رکود کسب و کار در ماه اردیبهشت هستید؟ برخی از ایده های تقویم را به لیست فعالیت های خود در این اضافه کنید، مانند هفته تشویق کارکنان، هفته تخفیف های سالانه، ارتقا کارکنان بر اساس میزان فروش و … اضافه کردن برنامه های تشویقی در زمان های خلوت و کم کار کسب و کار شما باعث تعادل کاری و افزایش بهره وری شرکت شما خواهد شد.

مرحله 4: تقویم موضوعی را با سایر ایده ها ترکیب کنید

کارت تخفیف
ارسال کارت تخفیف با تقویم تبلیغاتی


برنامه های تشویقی، آیتم های تبلیغاتی، هدایا و غیره همیشه باعث می شود مشتری احساس ارزشمندی، قدردانی و مهمتر از همه چیز احساس خاص بودن کند. مطالعات نشان داده است که ارسال هدایای تبلیغاتی با کیفیت و مرتبط با برند در 85 درصد مواقع باعث ایجاد یادآوری نام شما در ذهن مشتریان می شود.
آیا این بدان معناست که شما باید پول زیادی را برای اقلام تبلیغاتی خود صرف کنید؟ اصلا. بهترین موارد به این دلیل موثر هستند که به یاد ماندنی هستند. بنابراین هدایای تبلیغاتی به یادماندنی اما کم هزینه را بخشی از برنامه تبلیغاتی خود قرار دهید.
به عنوان مثال، در نزدیکی عید نوروز که در بسیاری از منازل سبزی پلو و ماهی یا سمنو برای سفره هفت سین پخته می شود، هنگامی که تقویم تبلیغاتی خود را برای مشتریان ارسال می کنید، می توانید تعدادی کارت لمینت شده از دستور های غذایی پخت سبزی پلو با ماهی خانگی یا بهترین دستور پخت سمنو را ارسال کنید. این هدیه رایگان ارزان است اما راه بسیار خوبی برای این است که مشتریان شما در سال نو به یاد شما و برند شما باشند و کارت شما را نگه دارند.

مرحله 5: نوع تقویم خود را انتخاب کنید

تقویم تبلیغاتی

با گزینه های زیادی که وجود دارد، تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع تقویم تبلیغاتی برای مشتریان خود می خواهید، می تواند کمی سخت باشد. اما این جایی است که خانه چاپ و گرافیک می تواند به شما کمک کند. در خانه چاپ و گرافیک انواع تقویم های تبلیغاتی با طرح ها و شخصی سازی مختلف موجود و قابل سفارش است، تقویم رومیزی (تعداد محدود)، انواع سررسید (تعداد محدود)، تقویم دیواری (بی نهایت انتخاب) هر یک مزایایی در خود دارند که می توانند همانی باشند که به کسب و کار شما کمک کنند.

برای انتخاب نوع تقویم تبلیغاتی، آشنایی با انواع هدایای تبلیغاتی و انواع پروژه های چاپی، کافی است با ما تماس بگیرید.

منبع: printingforless

5 دیدگاه دربارهٔ «ترفندهای مهم طراحی تقویم تبلیغاتی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products