اهمیت تبلیغات چاپی

اهمیت طراحی چاپ در تبلیغات

برای اینکه از اهمیت طراحی چاپ باخبر شوید، بهتر است بدانید که آمریکا به صورت سالانه بیش از 90 میلیون تن کاغذ استفاده می کند. این بدان معنی است که هر فرد آمریکایی به طور متوسط سالانه چیزی حدود 700 پوند هزینه استفاده از محصولات کاغذی می کند.

در سال 2018، صنعت چاپ در ایالات متحده آمریکا درآمد ناخالصی حدود 8.17 میلیارد دلار تولید کرد، که در سال گذشته رشد 1.7% داشته است. این موضوع نشان می دهد که صنعت چاپ هنوز در حال رشد است.

افراد کمی وجود دارد که به کیفیت طراحی برای کار چاپی اعتقاد داشته باشند، با این حال اگر به دنیال یک کسب و کار موفق هستید، مشخصه اصلی برای طراحی، زیبایی و بینشی است که پشت آن طراحی قرار دارد.

کمی بیشتر دانستن در مورد جلوه های یک طراحی با کیفیت به شما این امکان را می دهد تا خروجی بهتر و باکیفیت تری داشته باشید.

در وبلاگ خانه چاپ و گرافیک تلاش کرده ایم تا متداول ترین سوالات مشتریان خود را در مورد طراحی و چاپ مطرح کرده و پاسخ دهیم، برای آشنایی بیشتر با اهمیت طراحی مناسب چاپ با ما همراه باشید.

طراحی چاپ چیست؟

در حقیقت طراحی چاپ، طراحی ای است که به منظور چاپ شدن انجام می شود و به آن طراحی مناسب چاپ نیز می گویند. محصول نهایی، طرحی در فرمت دیجیتالی است (psd, tiff, pdf) که به منظور چاپ بر روی موادی مانند کاغذ، پلاستیک، مقوا، سرامیک و غیره طراحی شده است.

طراحی چاپ برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، اما اصلی ترین هدف آن بازاریابی، تبلیغات و آگاهی از برند است.

مفهوم اولیه طراحی چاپ از کجا نشات می گیرد؟

ما روزانه با طراحی چاپ در ارتباط هستیم، مانند پوستری که با برداشتن مجله در ساعات استراحت و ناهار در محل کار خود با آن مواجه می شویم.

3000 سال قبل از میلاد از غار شووت در شمال فرانسه تا بین النهرین و بابل باستان، بشر همواره نسبت به جهان بصری اطرافش واکنش نشان داده. مردم باستان از طراحی چاپ برای اهداف تجاری و مذهبی استفاده می کردند.

تاریخچه طراحی چاپ

طراحان بسیاری استدلال می کنند که طراحی چاپ تنها به طور رسمی با اختراع چاپ آغاز شد. با اختراع ماشین چاپ توسط (Johannes Gutenberg )، امکان این وجود داشت که کتب و جزوات مجدد چاپ شوند، این درست زمانی بود که طراحی چاپ را به رسمیت شناختند.

چه چیزی هنر را با طراحی چاپی متفاوت می کند؟

به صورت کلی هنر بدون وجود مشتری ساخته می شود و طراحی چاپ مخاطب خاص ( مشتری) دارد.

انواع مختلفی از طرح های چاپی برای اهداف مختلف استفاده می شود، که شامل:

  • طراحی کارت ویزیت
  • طراحی بنر
  • طراحی جلد کتاب
  • طراحی بروشور
  • طراحی کاتالوگ
  • طراحی لیبل و بسته بندی
  • طراحی پوستر
  • طراحی کیف خرید
  • …..
چاپ دیجیتال

چرا طراحی چاپ اهمیت دارد؟

به صورت کلی طراحی چاپ، اولین برداشت مثبت از شرکت شما را به همراه دارد و باعث شناخته شدن برند شما می شود. طراحی خوب می تواند مشتریان زیادی را به خود جذب کند. طراحی می تواند کار پیچیده ای باشد، اما خانه چاپ و گرافیک می تواند در کلیه مراحل طراحی و چاپ به شما کمک کند. برای بسیاری از شرکت ها، طراحی کاربردی، همراه با پیامی گیرا است که منجر به رشد و موفق شدن کسب و کار شما می شود. هدف از طراحی چاپ استفاده از طراحی بصری برای ایجاد ارتباطی خاص و انتقال پیام به مخاطب است.

منافع طراحی چاپ:

برای موفقیت هر کسب و کاری، حضور و فعالیت مستمر آنلاین در کنار تبلیغات چاپی، ضروری است.

  • بازاریابی چاپ می تواند جایگاه شما را در میان رقیبان محکم کند

از زمانی که بازاریابی دیجیتال و وب استفاده می شود، شما می توانید از داشتن مواد چاپ سود و منفعت ببرید. بسیاری از کسب و کارها به جای استفاده از مواد چاپی از اینترنت و دیجیتال استفاده می کنند. بنابراین، استراتژی وب  علاوه براین که در طراحی چاپ حرفه ای شما کمک می کند، باعث شناخته شدن شما و قرار گرفتن در صدر می شود.

  • قابل حمل و ملموس

بسیاری از ارباب رجوعان همواره چاپ را ترجیح می دهند. تبلیغات چاپی برای آنها چندمنظوره و قابل اعتماد تر نسبت به بازاریابی دیجیتال است، تبلیغات دیجیتالی موثرند اما همیشگی نیستند. همانطور که ویکتور هوگو می گوید: زمانی که فردی دور از چشم قرار بگیرد، زمانی نمی برد که از ذهنش دور شود. تبلیغات چاپی تاثیر بلند مدت و طولانی تری دارند، به عنوان مثال یک عدد سررسید یا تقویم می تواند تا چند ماه تبلیغی مناسب و عالی برای برند شما باشد.

  • هر شخصی نمی تواند از اینترنت استفاده کند

سخت است که باور کنیم، اما هر شخصی نمی تواند با اینترنت کار کند. برخی از مشتریان همواره ترجیح بر محتوای چاپی نسبت به آنلاین دارند. داشتن این دو گزینه ( آنلاین و چاپی ) این اطمینان را ایجاد می کند که شما هر نوع مخاطب و مشتری را خواهی داشت.

  • بازاریابی چاپی برند شما را پایدار می کند

زمانی که شما اجازه می دهید برندتان بیشتر و در حوزه های مختلفی دیده شود، آن برند بسیار شناخته تر می شود. در حقیقت در نظر گرفتن بیش از یک راه برای بازاریابی کسب و کار، آن را معتبرتر می کند.

  • چاپ خوب بیش تر از یک کاغذ ارزش دارد

بسته به نوع کسب و کار، شرکت یا خدماتی که ارائه می دهید، ممکن است مشتریان شما واکنش متفاوتی به بازاریابی شما داشته باشند. انواع سنتی چاپ مانند خبرنامه ها، کاتالوگ ها و کارت های تبریک می باشد. اما روش های مدرن و امروزی مانند علامت ها، بنرها، استیکر، برچسب های ماشین و سایر مواردی که در غالب چاپ مطرح می شود، می تواند در مسیر استراتژی بازاریابی به شما کمک کند.

  • طراحی چاپ و دیجیتال باهم کاملا مطابقت دارند

پیش بینی ها نشان می دهد که بازاریابی چاپی توسط فناوری دیجیتال از بین خواهد رفت، در حالی که هر کدام در دیگری تنیده شده، پس کمی با واقعیت فاصله دارد. ترکیب طراحی چاپ با دیجیتال باعث رشد برند شما می شود.

زمانی که شما یک کارت ویزیت از فروشگاه محبوبتان انتخاب می کنید، و یا ایمیلی از آن ها دریافت می کنید، با نگاه کردن به آن چه احساسی دارید؟ احساس شما به برگه در دستان شما و یا ایمیل دریافتی چطور است؟ افراد با چیزهای قابل لمس ارتباط بیشتری می گیرند و شرکت ها از این موضوع به خوبی با خبر هستند. بنابراین، سرمایه گذاری بخشی از بودجه بازاریابی در چاپ و سایر آیتم های دیگر صرف می شود. این امر حرفه ای بودن استراتژی بازاریابی شما را به مشتریان نشان می دهد.

  • ممکن است برخی از مخاطبان نهایی شما آنلاین نباشند

درحالی که وب از جنبه های مختلف توسط گروه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد، برخی افراد برای محصولات و خدمات خود از اینترنت استفاده نمی کنند و نمی توانند در دوره ای که بازاریابی دیجیتال خود را انجام می دهید تبلیغات شما را ببینند.

  • تعامل بیشتر

وب سایت ها اغلب در کمتر از 20 ثانیه چک می شوند و محتوای آن کمتر فهمیده می شود. این به خاطر این است که بازخورد صفحه اصلی وب سایت بسیار بالاست. چاپ می تواند تعاملی طولانی تر و عمیق تر داشته باشد و در خاطره ها ماندگار تر باشد.

  • قابل توجه بودن

برخلاف لینک وب سایت ها و ایمیل های اسپم شده، که آزاردهنده هستند و می توان آن ها را به راحتی نادیده گرفت، چاپ این فرصت را می دهد تا جمعیت شناسی خود را در زمان مناسب و در مکان مناسب هدف قرار دهد.

در نتیجه،

وب سایت Statista مدعی است که آمریکا در سال 2019، 24.34 میلیارد دلار در تبلیغات چاپی هزینه کرده است. که این رقم کمتر نخواهد شد.

شما نمی توانید مزایای چاپ را در راه معرفی کسب و کار خود نادیده بگیرید. دانستن اطلاعاتی در مورد این رشته همچنین انجام کار با چاپخانه های مجرب باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود و به نتایج بهتری کمک می کند.

تمامی چاپ و تبلیغات آمریکا برای رسیدن به نتیجه مطلوب و خروجی با کیفیت برای شما مشتریان در تلاش هستند. شعار ما ” عمل نشان می دهد که شما چه کسی هستید، و کلمات نشان می دهد که شما چه کسی خواهید شد. “

منبع: allamerican-printing

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products