بروشور و کاتالوگ

آموزش طراحی بروشور برای چاپ

طراحی و ساخت بروشور ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد اما اگر به درستی انجام شود؛ می تواند فرصت های ویژه ای را برای کسب و کار شما بوجود بیاورد. در بسیاری از صنایع، بروشورها می توانند به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده شوند. اگر موقعیت، رخداد و یا محصولی را تبلیغ می کنید، بروشور می تواند شما را در مسیری خلاقانه قرار دهد. برخلاف تراکت، کاتالوگ و پوستر؛ استفاده از بروشور چاپی برای کسب و کارتان، اجازه می دهد کسب و کار شما بیشتر و بهتر دیده شود. بروشورها می توانند برای برجسته سازی حرفه ی شما با استفاده از تصویر و جزئیاتی که در آن استفاده می کنید، استفاده شود. بروشور شما باید به نحوی طراحی شده باشد که مشتری با دیدن آن زمانی را مکث و شروع به خواندن آن کند.

برای راهنمایی بهتر شما به مسیر درست در طراحی بروشور، ما 7 مرحله ساده در طراحی بروشور را در اختیار شما قرار داده ایم.

1.زمانی را به برنامه ریزی اختصاص دهید:

پیش از آنکه فکر کنید بروشور شما باید چه ظاهری داشته باشد، باید زمانی را برای برنامه ریزی اختصاص دهید ( یعنی آن چیزی که می خواهید به آن دست پیدا کنید، چیست). پیام اصلی بروشور شما چیست و انگیزه ی شما از طراحی آن و ارائه به مخاطبان چه چیزی است؟ بر سر موضوع آن به جمع بندی برسید و پیشاپیش در نظر بگیرید که صفحه جلد شما چگونه باید به نظر برسد، چراکه تاثیر بسیاری بر مخاطب می گذارد.

2. اندازه و کیفیت بروشور را مشخص کنید:

آموزش طراحی بروشور
انتخاب کاغذ با سایز مناسب

زمانی که در انتخاب پیام کلی بروشور خود به جمع بندی رسیدید، قدم بعدی مشخص کردن اندازه ی کاغذی است که بروشور روی آن چاپ خواهد شد. همچنین باید درنظر بگیرید که بروشور شما تک صفحه ای خواهد بود یا کانالوگ چند صفحه ای. ضخامت کاغذی که انتخاب می کنید، سایز و کیفیت آن بر محصول نهایی که برای آن هزینه کرده اید، تاثیر مستقیم می گذارد.

3. تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را گرداوری کنید:

حال که پیام اصلی بروشور خود را می دانید و اندازه و کیفیت کاغذ چاپی آن را مشخص کردید؛ زمان آن رسیده تا تمامی محتوایی که قرار است در بروشور شما قرار بگیرد را جمع آوری کنید. از تصاویر گرفته تا قیمت ها و هر اطلاعات مربوطه. وقت بگذارید و مطمئن شوید که تمامی مواردی که به کار گرفته اید، شما را به هدفتان نزدیک تر می کند. اطمینان حاصل کنید که تمامی تصاویر، به ویژه تصاویر محصولات؛ با بالاترین کیفیت ( با فرمت چاپ CMYK ) ذخیره شده باشند.

4. شروع به طراحی و چیدمان کنید:

آموزش طراحی بروشور

قدم بعدی در طراحی بروشور، شروع طراحی آن است. شما ممکن است با همکاری یک طراح حرفه ای بهترین نتیجه را بگیرید اما اگر بودجه ی محدودی برای این کار داشته باشید و بخواهید کار را خودتان جلو ببرید، مواردی وجود دارد که شما باید آن را درنظر بگیرید. مطمئن شوید که متن شما خوانا، کوتاه و قابل فهم است. تصاویر شما باید مناسب و مرتبط محتوای شما باشد و سعی کنید یک طرح منسجم را در سراسر آن حفظ کنید. همچنین  بسیار مهم است که از رنگ های مرتبط با سازمان و تاثیر گذار استفاده کنید تا اثر خود را بر مخاطب بگذارد.

در این مقاله با 7 نکته ساده و مهم در طراحی بروشور برای چاپ آشنا خواهیم شد. آموزش نکات مهم طراحی و چاپ بروشور به طوری که بیشترین تاثیر را روی مخاطب خود بگذارد و بالاترین بازدهی را برای تبلیغات شما داشته باشد.

برای آشنایی بیشتر با استفاده از رنگ در طراحی و انتخاب رنگ مناسب برای تاثیر گذاری هرچه بیشتر طراحی روی بیننده خود، مقاله روانشناسی رنگ در طراحی را از دست ندهید.

5. طرح نهایی بروشور خود را بررسی کنید:

حال که کار طراحی بروشور خود را تمام کرده اید، بسیار ضروری است که تمامی موارد را بررسی کنید. بروشور خود را نه یک بار بلکه چندین بار چک کنید. املای واژه ها، ساختار دستوری جمله ها و اشتباهات قیمتی و یا سایر موارد را بررسی کنید. همچنین پیشنهاد خوبی است که از همکار یا دوست خود بخواهید تا نگاهی به بروشور بیاندازد و موارد را چک کند. ممکن است آنها اشکالی را ببینند که شما جا انداخته اید و نیاز به تغییر آن باشد.

6. پوشش بروشور خود را انتخاب کنید:

آموزش طراحی بروشور

پیش از اینکه فایل نهایی را برای چاپ بفرستید،لازم است که پوشش روی کاغذ بروشور را درنظر بگیرید. آیا می خواهید بروشور را بدون پوشش چاپ کنید (به هیچ وجه توصیه نمیشود)، روی کاغذ بروشور خود پوششی نازک، براق و درخشان داشته باشید یا با پوشش لمینت آن را مستحکم و مقاوم کنید؟ ممکن است بخواهید مقداری به کیفیت کار خود اضافه کنید و برای آن جلد در نظر بگیرید. پوشش روی چاپ بروشور اغلب می تواند حرف های زیادی را به مخاطبان شما بگوید و نشان دهنده کیفیت کار شما خواهد بود، پس در انتخاب پوشش چاپ دقت کافی داشته باشید.

7. فایل نهایی خود را چاپ کنید:

حال که طراحی بروشور خود را نهایی کرده اید؛ و آن را چک، تایید و ثبت کرده اید، زمان آن رسیده تا آن را چاپ کنید. حتما می دانید که چه تعداد بروشور نیاز دارید. پس زمان آن رسیده تا فایل نهایی خود را برای چاپ بفرستید. شناخته شده ترین و بهترین فرمت چاپ، پی دی اف می باشد پس فراموش نکنید که خروجی کار خود را با فرمت پی دی اف بگیرید. در صورتی که به تعداد خیلی زیادی بروشور نیاز ندارید بهتر است از چاپ دیجیتال بروشور استفاده کنید تا بتوانید به سرعت یک نمونه از بروشور خود را چاپ کرده، رفع اشکال کنید و پس از آن هر تعداد که نیاز داشتید را دوباره چاپ کنید.

منبع : digitalprinting

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products