خلاقیت در طراحی لیبل

نکات مهم طراحی لیبل

نکات مهم طراحی لیبل: 9 نکته منحصر به فرد برای تازه ها

گاهی اوقات، کیفیت لیبل یک محصول برای فروش آن کافی خواهد بود. یک لیبل مناسب با ترکیبی از طراحی زیبا و اطلاعات مفید، خرید محصول را برای مشتری آسان می کند. به عبارت دیگر، برچسب یک محصول می تواند خودش نوعی تبلیغ باشد. لیبل محصول نشانگر تجارت شما، محصول شما و کیفیت بالای هر دو است. از این رو گذاشتن زمان کافی برای طراحی و انتخاب نوع مناسب برچسب برای محصولتان بسیار ضروری استاگر تجارت شما کوچک است و بودجه مورد نیاز یک طراحی حرفه ای را ندارید، یا اگر نیاز به پس انداز دارید، می توانید برچسب خود را طراحی کنید و سفارش دهید. بنابراین چطور برچسبی باید طراحی کنیم که حاصل کارمان فوق العاده باشد؟

ابتدا نوع برچسب مورد نیاز خود را تعیین کنید، سپس از مقاله زیر نکات ساده طراحی برچسب را مطالعه کنید تا نتیجه کار لیبلی حرفه ای و زیبا شود.

انواع لیبل: انتخاب های شما چیست؟

قبل از اینکه شروع به طراحی لیبل کنید باید بدانید دقیقا به چه نوع لیبلی نیاز دارید:

  • لیبل آدرس
  • لیبل درخواست
  • لیبل محصول
  • لیبل بسته بندی
  • لیبل نام افراد

انواع لیبل و برچسب

1. برچسب های آدرس

طراحی برچسب آدرس برای نام تجاری (لوگو) شرکت خود، ارسال مکاتبات مربوط به شرکت را آسانتر می کند. لوگو خود را روی برچسب قرار دهید تا وقتی آن را روی یک پاکت یا بسته بچسبانید، به سادگی ظاهری حرفه ای به خود می گیرد.

2. برچسب های درخواست کننده

برچسب های درخواست کننده برچسب های ساده ای هستند که می توانید روی یک محصول بچسبانید تا مشتری را به  انجام درخواست ساده ای تشویق کنید. این درخواست ها می توانند ساده یا پیچیده تر باشند. به عنوان مثال، برچسب هایی با درخواست هایی مانند “مرا لمس کن” ، “مرا بو کن” یا “از نزدیک نگاه کن” مشتری خود را دعوت کنید تا کالای شما را با دقت بررسی کند و محصول خود را متمایز کنید.

3. لیبل محصول

لیبل محصول شاید رایج ترین نوع برچسب هایی است که با آنها آشنا هستید. این برچسب ها تقریباً روی هر محصولی است که آن را خریداری می کنید، این برچسب ها بیانگر مزایای آن کالا یا ترکیبات داخل محصول و شامل لوگوی آن شرکت است.

برچسب مناسب یک محصول می تواند به متمایز کردن آن کمک کند، فواید و مزایای آن را به طور واضح به مشتری اطلاع دهد و محصول خود را جذاب یا متقاعد کننده جلوه دهید.

4- برچسب بسته بندی

برای ارسال محصولات خود، روی کارتن های بزگ و باکس های محصولات و پاکت نامه ها می توانید با چسباندن یک لیبل مناسب یک قدم برای دیده شدن بیشتر بردارید. برچسب های مناسبی با لوگوی شرکت را روی کارتن های بزرگ یا بسته های 6 تایی یا 12 تایی محصولات بچسبانید، یا لیبل هایی به عنوان مهر و موم پاکت نامه استفاده کنید و کلاس کاری محصولات خود را چند پله بالاتر ببرید.

5. برچسب های نام افراد

کارکنانتان می خواند در یک سمینار یا یک نمایشگاه شرکت کنند و یا اینکه برای کارکنانی که ارتباطی مستقیم با خریدار و ارباب رجوع دارند انتخاب لیبلی سفارشی برای نام آن ها باعث ایجاد احساس اعتماد و تاثیر گذاری بیشتری در ارتباطاتتان می شود.

8 نکته برای طراحی برچسبی حرفه ای

طراحی برچسب برای بسته بندی محصول کار مهمی است. لیبل محصوص به طور مستقیم بر درک محصول شما و تصمیم گیری برای خرید تأثیر می گذارد. با این حال، همانطور که به زودی خواهید دید، این کار نیاز به سختگیری وسواس بیش از حد نیز ندارد.

این نکات اساسی را دنبال کنید، کمی با آن سرگرم شوید و یک فرمول مناسب برای طراحی لیبلی حرفه ای و جذاب بدست آورید.

1. از بهترین ابزارهای ممکن استفاده کنید

قبل از اینکه بتوانید یک لوگو زیبا یا لیبل آنلاین طراحی کنید، باید ابزار مناسبی برای کار خود داشته باشید. خوشبختانه، گزینه های مختلفی وجود دارد که برای طراحی لیبل یا لوگو نتیجه مناسبی به شما می دهد.

می توانید یکی از نرم افزار های زیر را برای طراحی انخاب کنید:

Adobe Suite: این مجموعه نرم افزاری شامل برنامه های متنوعی برای طراحی (از جمله Photoshop، Illustrator و InDesign) است که به شما این امکان را می دهد طراحی های پیچیده و فوق العاده ای برای لیبل محصولات، لوگو، آرم و … انجام دهید و به سادگی آن را ویرایش کنید.

Microsoft Word: این نرم افزار دارای قالب های آماده ای برای ساخت آسان لیبل است، بنابراین طراحان تازه کار می توانند برچسب های بسیاری را در یک صفحه واحد تنظیم و چاپ کنند.

Canava: این نرم افزار آنلاین دارای طیف گسترده ای از قالب های رایگان است که می توانید برای ایجاد لیبل مناسب خود از آنها استفاده کنید و با ویرایش مناسب لیبل منحصر بفرد خود را بسازید، این نرم افزار گزینه ای عالی برای افراد تازه کار در طراحی است.

2. مهمترین اطلاعات را درج کنید

اطلاعات مهم در لیبل

در هنگام طراحی لیبل، باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کلیدی محصول بدون اینکه بیش از حد زیاد شود را در آن بگنجانید.

متن بیش از حد، لیبل شما را بهم ریخته و گیج کننده می کند. به همین دلیل باید دقیقاً بدانید چیزی را روی لیبل درج کنید که مشتری محصول را کاملا درک کند و مشتاق خرید آن شود. نه بیشتر و نه کمتر.

اطلاعات مهم در لیبل

به عنوان مثال، در برچسب قهوه بالا، طراح اطمینان حاصل كرده است كه اطلاعات مهم خرید (خواستگاه دانه قهوه و نوع رست آن) را درج می کن ، اما فضای زیادی را بر روی لیبل قرار داده است که این باعث می شود تا نام تجاری و لوگو خود را برجسته کند.

3. درباره شکل بسته بندی محصولات فکر کنید

بسته بندی در طراحی لیبل

اندازه، شکل و نوع بسته بندی محصول شما طراحی برچسب شما را نیز تعیین می کند.

طراحی ، ساخت و چاپ بسته بندی و کارتن محصولات در خانه چاپ و گرافیک

به عنوان مثال ، یک ظرف ادویه کوچک نیاز به لیبل بسیار کوچکی دارد. این لیبل باید در ابعاد کوچک زیبا به نظر برسد و روی ظرف به خوبی قرار بگیرد. شما در این لیبل نمی توانید اطلاعات زیادی از محصول خود قرار دهید زیرا متن کوچک و ناخوانا می شود.

نوع بسته بندی در طراحی لیبل

هر محصولی بسته بندی منحصر به فرد خود را دارد (یک شیشه سس کچاپ به برچسب متفاوتی نسبت به بسته های بیسکویت یا یک جفت هدفون نیاز دارد). بنابراین، هنگامی که در حال طراحی یک لیبل محصول هستید، بسیار مهم است که بسته بندی محصول را در ذهن خود نگه دارید.

از این گذشته، اگر لیبل بسته بنده محصول خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، نظر مشتری را جلب نخواهد کرد.

قبل از شروع کار طراحی لیبل، شکل و اندازه محصول، نوع بسته بندی و محل قرار گیری لیبل روی بسته بندی را در نظر بگیرید. این کار به شما پارامترهای واضحی را می دهد که باید با آن کار کنید، اینکار میزان متن، اندازه قلم و تصویر مورد نیاز برای استفاده در لیبل را تعیین می کند.

4- از یک لوگوی متناسب استفاده کنید

استفاده از لوگو در لیبل

هنگام طراحی لیبل خود، فراموش نکنید که لوگوی تجاری خود را اضافه کنید.

برچسب محصول شما باید دو کار اصلی را انجام دهد: باید به مشتری بگویید چه چیزی داخل بسته بندی است و باید شرکت شما را تبلیغ کند. دستیابی به روش اولیه به اندازه کافی ساده است (تنها از اطلاعاتی واضح و خوانا استفاده کنید.) اما وظیفه دوم نیازمند استفاده از لوگویی بی نقص و متناسب با محصول است

چگونه باید مطمئن شوید که لیبل شما نمایانگر برند شما است؟ با درج لوگو خودتان!

هرکدام از خروجی های چاپی شرکت شما باید در محلی دارای لوگو شرکت شما باشند و لیبل های محصول نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

مطمئن شوید که لوگو شما یا نسخه ساده شده آن (اگر لوگو شما برای یک لیبل بیش از حد پرجزئیات است) به طور برجسته در طراحی شما قرار داده شده است.

لوگوی متناسب با لیبل

در مثال فوق از Ucreative، بسته بندی و محصول ممکن است تغییر کند، اما نام تجاری شرکت عنصر ثابت طراحی است. در هر بسته بندی تقریبا یکسان است، اما با شکل های متفاوت کاملا متناسب شده است.

5- واضح و خوانا طراحی کنید

طراحی خوانا و واضح لیبل

حتی زیباترین برچسب ها نیز در صورتی که مشتریان شما نتوانند آن را بخوانند فایده ای ندارند. خوانایی مسلما مهمترین عنصر هر پروژه طراحی گرافیک است، از برچسب محصولات و برچسب های نام گرفته تا بروشورها و آگهی های شرکت.

البته مشکلی نیست که جاهایی از لیبل شما (مانند جزئیات ریز محصول) فقط از نزدیک کاملا خوانا باشد، اما نام شرکت و نام محصول شما باید حتی از انتهای اتاق دیده شود. به یاد داشته باشید که در طی مراحل طراحی همیشه چند قدم به عقب بردارید و ببینید لیبل شما از دور چگونه به نظر می رسد.

طراحی لیبل خوانا

اگر محصول شما قرار است روی قفسه فروشگاه ها قرار گیرد این نکته بسیار ضروری است. لیبلی که از دور کاملا خواناست و مشتری را به سمت خود می کشد.

6. از ترکیب هوشمندانه ای از فونت ها استفاده کنید

تایپوگرافی در طراحی لیبل

هر طراح برچسب می داند استفاده از کنتراست در پروژه های طراحی گرافیک چقدر مهم است. رنگ های متضاد یا فونت ها به طراحی شما بعد می بخشد و توجه بیننده را به خود جلب می کند و آنها را برای انتخاب محصول به سمت خود فرا میخواند.

در فرآیند طراحی، با فونت های مختلف بازی کنید (تنها دو یا سه فونت، نه بیشتر). فونت هایی با ضخامت های مختلف یا حتی سبک های مختلف را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، فونت های تزئینی نستعلیق در کنار فونت های بلد و مدرن عالی به نظر می رسند.

برای یک ظاهر متناسب، سعی کنید از دو فونت اصلی روی لیبل محصول خود استفاده کنید. یک فونت که ظریف و گیرا باشد و یک فونت که مدرن تر باشد. از حروف بزرگ و کوچک و فونت های متناسب استفاده کنید تا لیبل شما علاوه بر خوانایی جذاب و متفاوت بنظر برسد.

به عنوان مثال، در عکس بالا، از از حروف بزرگ (این امکان در خط فارسی بدین شکل ممکن نیست) برای لوگو، دسته بندی محصول و برخی اطلاعات خاص دیگر  و از خط شکسته برای توصیف محتویات محصول و اطلاعات جانبی آن استفاده شده است.

7. فضای سفید کافی قرار دهید

طراحی خلاقانه لیبل

اصطلاح “فضای سفید” به فضای خالی بین عناصر مختلف در یک صفحه، کارت ویزیت یا لیبل اشاره دارد. این امر در طراحی گرافیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا باعث می شود طراحی شما بیش از حد به هم ریخته نشود و چشم بیننده روی هر عنصر متمرکز شود.

اطمینان حاصل کنید که برچسب شما دارای فضای سفید کافی در اطراف هر عنصر طراحی است: آرم ، نام محصول، تصاویر و هر نوشته ای باید فضای کافی در اطراف خود داشته باشد که مشتریان شما بتوانند در هر زمان روی یک بخش از لیبل شما تمرکز کنند.

توجه به این نکته در طراحی، به تفکیک اطلاعات مهم کمک می کند و باعث ایجاد زیبایی بصری در محصول می شود.

در مثال بالا، فضای سفید به روشی خلاقانه برای ایجاد چهره پاندا روی محصول استفاده شده است.

8. اضافه کردن حداقل یک عنصر تزئینی

لیبل زیبا

لیبل ها قبل از هر چیزی باید شامل اطلاعات محصولی باشند که روی آن چسبانده می شوند. با این حال، این به این معنی نیست که لیبل نباید جذاب باشند! در واقع، کاملاً باید جذاب باشند.

هر لیبل محصول باید حداقل دارای یک عنصر  تزئینی در طراحی خود باشد تا به آن جلوه ای هنری بدهد. این عنصر می تواند یک عکس از محصول، یک تصویر یا الگوی تزئینی یا حتی متنی با رنگی جذاب باشد.

به عنوان مثال، یک رنگ برجسته را انتخاب کنید که متناسب با لوگوی شما باشد، یا یک عنصر تزئینی اضافه کنید که بیانگر محصول داخل آن باشد. به عنوان مثال به عکس بالا که یک بطری لیموناد از Crema de Limoncello است نگاهی بیندازید. رنگ روشن و زرد لیمو بخش برجسته لیبل است و به آسانی بیانگر ماده تشکیل دهنده این محصول (نوشیدنی لیمو) است.

9. بازیگوش باشید!

راه های طراحی لیبلی خیلی رسمی و جدی، آسان است. درعوض، سعی کنید در طراحی صمیمی باشید. ویژگی های شخصی یا طراحی های صمیمی و دوستانه در لیبل خود قرار دهید خواهید دید که خودشان محصول مورد نظرتان را می فروشند.

به محصولاتی فکر کنید که در دوران کودکی آن ها را دیده اید. چه برچسب هایی را به خاطر می آورید؟ به احتمال زیاد، آنهایی که شامل نقاشی از شخصیت های زیبا و تصاویر شاد و صمیمی بودند که چشم شما را از انتهای راهرو فروشگاه جلب خود می کردند.

چه دلیلی وجود داشت که شما به سمت این لیبل ها کشیده می شدید: آنها سرگرم کننده، دوستانه و جذاب بودند، دارای شخصیتی قابل همذات پنداری بودند.

مشتریان اغلب به سمت محصولات و بسته بندی هایی جذب می شوند که دارای ویژگی های شخصی و صمیمی هستند، بنابراین روند طراحی برچسب را خیلی جدی نگیرید. گاهی اوقات، یک تصویر زیبا و صمیمی یا یک قلم هوشمندانه در متن شما می تواند موردی باشد که برای شما سودمند باشد.

خلاقیت در طراحی لیبل

طراحی و چاپ دیجیتال لیبل: از خلاقیت خود استفاده کنید

برای ساخت لیبل کامل محصول نیازی به تیمی از طراحان حرفه ای ندارید. با ابزار مناسب، چند اصل طراحی گرافیک و تزریق صمیمیت و خلاقیت زیاد، حتی طراحان آماتور می توانند برچسب هایی درست کنند که به جذابیت لیبل های کاملا حرفه ای باشند.

اگر آماده شروع طراحی هستید، می توانید از صفحه چاپ لیبل فوری خانه چاپ و گرافیک بازدید نمایید و با تماس و استفاده از مشاوره رایگان ما به نتیجه دلخواه خود برسید.

منبع: banana-print

6 دیدگاه دربارهٔ «نکات مهم طراحی لیبل»

  1. سلام
    تشکر از مقاله زیبایی که در زمینه چاپ لیبل بیان کردید
    انتخاب نوع لیبل هم بسیار مهم هست کیفیت و مرغوبیت لیبل ها ،براقی یا مات بودن لیبل و خدمات پس از چاپ واسه لیبل مثل سلفون و… تجربه بهم ثابت کرده که انتخاب یه مرکز خوب بابت چاپ یا انتخاب جنس خوب لیبل بسیار تو چاپ و رضایت مشتری تاثیر داره
    ممنون از سایت خوب و عالی تون

  2. ممنون از مطلبتون. قصد دارم برای تبلیغ خدمات لوله بازکنی برچسب برای در و دیوار، یک طرح جدید و متفاوت بزنم که با تبلیغ های رایج لوله بازکنی ها و چاه بازکنی ها فرق داشته باشه. اگر کسی ایده ای داره لطفا منو راهنمایی کنه (seyyed.s71@gmail.com)

    1. خواهش می کنم لطف دارین. پیشنهاد من لیبل های با برش خاصه، می تونید لیبلتون رو به شکل لوله طراحی کنید تا برش بخوره. خیلی هم کوچیک نباشه که دیده نشه. خودم مشابهش رو تو این مورد ندیدم تا حالا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

print-products